magazin
Az európai művészfilmek magyarországi forgalmazásával foglalkozó Cirko Film a 2022–2024-es időszakra 93 618 ezer euró, a 2023–2025-ös időszakra…
továbbmagazin
A rendszerváltás eseményeinek megörökítőjéből lett a magyar filmgyártás meghatározó producere Mécs Mónika, az Inforg–M&M Film társalapítója. Számos…
továbbmagazin
A Petrányi Viktória és Mundruczó Kornél vezette Proton Cinema a 2022–2024-es időszakban filmtervek fejlesztésére fordította a Kreatív Európa…
továbbmagazin
Életmentő gesztus a kis és nagy intézmények számára: így jellemezi az Europa Cinemas hálózatába tartozó 18 mozi egyike a szervezet a járvány idején…
továbbmagazin
A helyi mozik fontos szerepet játszanak a közösségek életében. Színesítik a kulturális és közösségi életet, és a társadalmi befogadást is…
továbbmagazin
A Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál az elmúlt években Magyarország egyik legnívósabb és legfontosabb filmfesztiváljává vált. A…
továbbmagazin
A régió kreatív dokumentumfilmjeinek legnagyobb támogatója, a prágai Institute of Documentary Film (IDF) az EU Kreatív Európa programjának…
továbbmagazin
A Pannonia Entertainment családi vállalkozás, 2012-ben alapította Elsässer Klaudia és férje, Farkas Attila. Elsässer Klaudia két diplomával, három…
továbbmagazin
A Vertigo Média 2010-ben azzal a céllal alakult meg, hogy a minőségi és szórakoztató európai art- és magyar filmek moziforgalmazója legyen. A cég…
továbbmagazin
A Mozinet eleinte nem forgalmazó cégként működött, hanem lapkiadóként, innen nyergeltek át erre a területre. Történetük 1998-ra nyúlik vissza: film…
továbbFriss
4K-ban restaurált magyar kísértetfilm mutatkozik be Lyonban
Mexikói operatőr lett a legjobb Szegeden
Már lehet nevezni a 35. MediaWave-re
Radu Jude és Cristi Puiu a 18. Román Filmhéten
Elszánt hackerek, szicíliai medvék és egy szókimondó béka a Francia Intézetben
Az Oscar-díjra kvalifikáló fesztiválok elit klubjába került a Friss Hús!
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié