magazin
A cannes-i filmfesztiválon 2001 óta a legjobb kutyaalakításokat külön is elismerik. A Toby Rose film- és kutyarajongó által alapított Palm Dog díjat…
továbbhír
Új magyar dokumentumfilm debütált az RTL+ streaming szolgáltatón. A Miért a kutya a legjobb barátunk? című alkotás Csányi Vilmos, az ELTE világhírű…
továbbhír
Magyar-román koprodukcióban készül Lakatos Róbert szatirikus dokumentumfilmje, jelentették be a gyártók a Thessaloniki Dokumentumfilm Fesztiválon. A…
továbbhír
Felkerült az internetre a Mancs című családi mozi új előzetese. A filmet a világhírű magyar mentőkutya története ihlette, a bemutatóra már csak…
továbbhír
Debrecenben díszelőadáson mutatják be a Fehér Istent. A közönségtalálkozón jelen lesz Psotta Zsófia és Zsótér Sándor is. A rendezvényen ideje alatt…
továbbmagazin
A Fehér Isten, amely elhozta Cannes-ból az Un Certain Regard szekció fődíját és a Palm Dogot, bár sok szempontból hordozza a rendező kézjegyét,…
továbbdosszié
Mundruczó Kornél legújabb filmje egy Kutya Pálmával és az Un Certain Regard szakció fődíjával tért haza Cannesból. Június 12-én kezdik vetíteni a…
továbbmagazin
Hogyan lehet egyszerre kétszáz kutyát mozgatni? A forgatáson mitől sápadtak le a Fehér Isten alkotói? És milyen kutyáról álmodik a tréner? Halász…
továbbhír
Pénteken este vehette át Mundruczó Kornél „Un Certain Regard” elnevezésű programban induló, Fehér Isten című nagyjátékfilmjéért a szekció fődíját. A…
továbbhír
A Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2001 óta nem csak a filmekről és színészi alakításokról, de a kutyákról is szól. Ebben az évben alapította Toby…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéÉn a fájdalmat sűrítem a nyersanyagra. Tulajdonképpen celluloid-frusztrációnak is nevezhetném.
Tóth Barnabás / (terep) SZEMLE