hír
A lengyel filmművészet két új alkotását és hat VR-filmet láthat a magyar közönség a 29. Lengyel Filmtavasz programjában május 2. és 5. között a…
továbbmagazin
Két diákot ütlegelnek a rendőrök az őrszobán, beviharzik a felettesük, és rájuk parancsol, hogy úgy üssék őket, hogy ne hagyjanak nyomot. Az elnyomó…
továbbmagazin
Jan P. Matuszyńskit a komoly hagyományokra visszatekintő lengyel film egyik legnagyobb kortárs tehetségének tartják. Készített dokumentumfilmet…
továbbhír
Október 11. és 16. között az év legkülönlegesebb látványú filmjei versengenek egymással a szolnoki Alexandre Trauner Art/Film Fesztivál…
továbbhír
A Velencei Filmfesztivál versenyprogramjában debütált Nem hagytak nyomokat a kommunista diktatúrák emléknapján, február 25-én 19.00-kor egy exkluzív…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéHelen / Egy lányról