hír
A magyar nézők legjobban Scorsese westernjét, a Megfojtott virágokat várják 2023 hátralévő négy hónapjában a Magyar Filmadatbázis nyilvánosságra…
továbbmagazin
Döcögősen indul a hét, de aztán csak kapkodjuk a fejünket, hogy a tévirányító melyik gombját is nyomjuk. Találkozhatunk műkincsvadászokkal, török…
továbbmagazin
Zene, tánc és mulatság, egy kissé gusztustalan menyasszony, az egyik legnagyobb magyar komikus, egy őrült tekintetű riporter, egy nélkülözött…
továbbmagazin
A berlini filmfesztivál első nagy eseménye a Metropolis eddigi legteljesebb kópiájának vetítése volt. Scorsese pszichothrillerrel érkezett,…
továbbhír
Martin Scorsese ismét Bob Dylannel tárgyal, hogy a 60-as években híressé vált amerikai beat-folk ikon életéről No Direction Home című…
továbbmagazin
SIN CITYFrank Miller kultikus képregényének világa szélsőségesen stilizált, szemfájdító élességgel válik el egymástól a fény és az árnyék. Ezt a…
továbbhír
Martin Scorsese The Aviator (A pilóta) című filmje 11 Oscar-jelölést gyűjtött be az Akadémia szavazásán. 7 jelöléssel ugyancsak jól szerepelt Clint…
továbbFriss
Richard Linklaternek végleg a mániájává vált az idő múlása
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié