magazin
Sipos Zsuzsanna introvertált embernek tartja magát, így aztán egészen szürreális élmény volt számára az elmúlt hónapok felhajtása. Az Oscar mellett…
továbbhír
Ugyan Jane Campion végül a legjobb rendező díjával távozhatott, az esélylatolgatásokkal ellentétben a legjobb film díját A kutya karmai közt helyett…
továbbhír
A Dűne című sci-fi kapta a legtöbb díjat a Brit Film- és Televíziós Művészeti Akadémia (BAFTA) vasárnap esti londoni díjkiosztóján. A legjobb…
továbbhír
A Magyarországon készített Dűne című sci-fi 10 Oscar-jelölése a hazai filmes szakemberek világszínvonalú munkájának elismerése is egyben. A Nemzeti…
továbbhír
Kihirdették az idei Oscar-jelölteket, a mezőnyt A kutya karmai közt és a Dűne uralja. Magyar jelölt is szerepel a listán.
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié