hír
Harmadik éve folyamatosan százmilliárd forint fölött költöttek 2018-ban filmgyártásra Magyarországon, a legtöbb jegyet a Mamma Mia! Sose hagyjuk…
továbbhír
2018-ban is több mint 1 millióan néztek magyar filmeket a hazai mozikban. Nézettség tekintetében Herendi Gábor vígjátéka, a Valami Amerika 3 nyerte…
továbbmagazin
Ahogy halad előre a Sziget, úgy fáradnak el egyre jobban a fesztiválozók. Egyre nagyobb kincsnek számítanak az egy-két órás lepihenések. Ennek a…
továbbmagazin
Ha esetleg kimaradt volna belőle, a VárKERTmozi július 25-i vetítésén bepótolhatja az rendszerváltás óta eltelt időszak egyik legnagyobb magyar…
továbbmagazin
A Vertigo Média az európai és és magyar art-filmek, valamint a minőségi közönségfilmek egyik első számú hazai forgalmazója. Magyar vonalon legutóbb…
továbbhír
Két évtizede nem látott nézőszámot produkált a Valami Amerika 3 bemutatása hétvégéjén, Herendi Gábor filmje 116.030 hazai nézőt vonzott a moziba. A…
továbbmagazin
Újra összeállt a 21. század eddigi legnézettebb magyar komédiáinak csapata, hogy egy harmadik résszel gyarapítsák Herendi Gábor sikersorozatát.…
továbbmagazin
Az új év kezdetével ismét egy tucatnyi magyar film kerül a tévébe és mozikba, a legjobbak pedig kijutnak egy-egy nemzetközi filmfesztivál díszes…
továbbvideó
Herendi Gábor nagysikerű szériájának harmadik részében Tamás, Ákos és András minden eddiginél lehetetlenebb helyzetbe kerülnek a szélhámos Alexnek…
továbbhír
Befejeződött a Valami Amerika harmadik részének forgatása szerdán. A trilógia-záró február 15-én kerül a mozikba.
továbbFriss
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
Orgonán kísérik A három testőrt a Müpában
Kövessük élőben, ahogy Richolm Orsolya megtalálja a szerelmet!
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié