A Filmklik.hu mellett hamarosan filmklik.pl, filmklik.cz, vagy filmklik.sk url-ről is kölcsönözhetnek néznivalót az érintett országok mozibarátai. „A múlt héten 400 ezer eurót nyertünk az EU MEDIA-pályázatán, amit arra használunk fel, hogy többek közt Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában is elindítsuk a filmklik VOD-tékáját, így budapesti központtal Kelet-Európa otthoni filmletöltő piacának megkerülhetetlen tényezőjévé válhatunk” - mondta a filmhu-nak Bognár Péter.

A Budapest Film ügyvezetője érdeklődésünkre elárulta, hogy a filmklik.hu jelenlegi, mintegy 250 alkotásból álló kínálata mellett exponenciálisan nő a filmek nézettsége. „Az Európa Filmhónap – az első magyar online fesztivál -  keretében bemutatott 11 új alkotásnak köszönhetően decemberben megháromszoroztuk a havi forgalmunkat, de például a novemberi forgalom is duplája volt a szeptemberinek” - ecsetelte Bognár, hozzátéve, hogy a regisztrált filmklikkerek száma nemrégiben átlépte a tízezres határt.

A filmklik.hu terjeszkedésére nézve biztató lehet az Európai Audiovizuális Obszervatórium májusi kiadványa, amelyből - 24 európai ország VOD-statisztikáit összevetve – kiderül, hogy a VOD-piac lassú, de biztos ütemben bővül, igaz, a nyugat-európai trend alapján eddig elsősorban a telekommunikációs cégek szolgáltatásai hasították ki a  legvaskosabb szeletet.

A Budapest Film vállalkozásához hasonló kezdeményezések– azaz, hogy egy hagyományos filmforgalmazó jelenik meg az otthoni letöltések piacán – még viszonylag ritkák az európai gyakorlatban. Ami azonban egységes EU-s törekvés: a határok nélküli televíziózás uniós direktívájának megfelelve a legtöbb szolgáltató határokon átívelő VOD-szolgáltatásra törekszik - derül ki az összeurópai statisztikából.

Bognár Péter most még nem vállalkozik arra, hogy megbecsülje, mekkora piacra számíthatnak Kelet-Európában, az érintett országok mostani, mintegy 13 százalékos – de fokozatosan növekvő - szélessávú internet-penetrációjából kiindulva azonban semmiképpen sem jósolható bukás a terjeszkedésnek. A filmklik.hu elindulásakor a Budapest Film ügyvezetője úgy saccolta, körülbelül a harmadik üzemi év után válhat rentábilissá az otthoni mozizás kiszolgálására alapított vállalkozás.