A médiahatóság elnöke szerint "ez a törvénytervezet legnagyobb csodája". A médiahatóság munkájáról Szalai Annamária elmondta: az intézmény elnökének és a médiatanácsnak normaalkotási lehetősége lesz, ezáltal gyorsan reagálhatnak a médiavilág változásaira. Ez a gyakorlat a médiaszolgáltatókkal való partneri viszony kialakítását segíti elő. Az NMHH-nak ezentúl piacfelügyeleti szerepe is lesz, továbbá ágazati vizsgálatokat is végezhet.
Koltay András, a médiatanács tagja azt mondta, hogy a hatóságon belül panaszkezelő szerv is működik: a médiabiztos elé a törvénybe nem ütköző, de fogyasztói érdeksérelmet okozó ügyeket lehet vinni.
Szalai Annamária szerint már lehet érezni a konvergens hatóság, tehát a médiahatóság és a hírközlési felügyelet összevonásának előnyeit. Az NMHH az átszervezés utolsó fázisában van - fűzte hozzá. Szavai szerint a legnagyobb feladat a digitális átállásra való felkészülés, illetve a hatósági eljárások egységesítése. A csatornákon a magyar tartalmak növeléséhez inspiráció kell - mondta kérdésre válaszolva a hatóság elnöke, utalva a hétfőn nyilvánosságra került új médiatörvény erre vonatkozó iránymutatásaira.
Nem rendezi át a reklámpiacot a most nyilvánosságra hozott médiatörvény-tervezet - mondták a tihanyi Korrektúra 2010 médiakonferencia egyik keddi kerekasztal-beszélgetésén az RTL Klub, a TV2 és a Magyar Televízió illetékesei. Az új rendelkezéseknek "inkább korrekciós hatást" tulajdonított Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója. Egy kérdésre válaszolva jelezte: örültek volna, ha a közszolgálati médiumok a jövőben nem sugározhatnak reklámot, hiszen így nagyobb bevétel jutott volna nekik.
Osztotta az utóbbi véleményt Vidus Gabriella, az RTL Klub reklámlehetőségeit értékesítő R-Time ügyvezető igazgatója, megjegyezve, az új szabályozás nem jelenti azt, hogy a mostaninál több pénz lesz a hirdetési piacon. Mint mondta, a formálódó új rendszerben vannak homályosan körülírt területek, ilyen például a termékelhelyezés témája, de ezeket a kérdéseket az elmúlt másfél évtizedben már alaposan körüljárták, kitapasztalták, hogy mit szabad, illetve mire vevő a piac.
Schatz Péter, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója a termékelhelyezés kapcsán arról beszélt: ez már a jövő lekérhető szolgáltatásokat kínáló médiájának technológiája, amely azt célozza, hogy "a néző a reklámot ne tudja kikerülni". "Ennek a törvényjavaslatnak a közszolgálat egyértelmű nyertese, gazdasági tekintetben is" - mondta.
Más szempontból tekintett a kérdésre Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezető igazgatója, megjegyezve: néhány gyógyszergyárat leszámítva nem vonz el szignifikáns reklámpénzt a Magyar Televízió. Hozzátette: Magyarországon 1997 óta folyamatosan csökkentek a tévés reklámárak, kivételt csak a 2002 és 2004 közötti időszak jelentett. Így Magyarországon ma harmadannyi pénzből lehet elérni egy nézőt, mint a cseh piacon.