"Egy jó trailerhez jó alapanyagra van szükség, ez azonban egyben felelősség is. A Post Mortem esetében úgy éreztük, nagyszerűen összhangban van a kettő, és a horror műfaji jellegzetességeit felhasználva, azokra remekül építve, de azokat nem öncélúan és klisésen alkalmazva sikerült egy nemzetközi szinten is magas minőségű trailert megalkotni. Az amúgy roppant erős mezőnyben a rengeteg bírálati szempont alapján (amelyek közül persze minden zsűritag esetében az egyik a szubjektív „mennyire tetszik”) ezt a trailert éreztük a legerősebbnek, a legkiforrottabbnak" - indokolta a zsűri a Post Mortem díját.
Bedő Barna / Fotó: Forgó Rebeka
A díjátadó rendezvényen trailerpremier is volt, az alkotók bemutatták Bernáth Szilárd Larry című filmjéhez készült hosszú előzetest.
Köllő Killa és Deák Dániel szervezők elmondták, hogy szeretnék, ha az előzetesek hosszú távon a magyar filmtörténet részévé válnának. „Pontosan tudjuk, milyen óriási szerepe van a filmelőzetesnek a filmélményben, mekkora felelősség, hogy egy trailer olyan elvárásokat teremtsen a nézőben, aminek a film meg tud felelni” – fogalmaztak.
Ötven érvényes előzetes érkezett az idei Arany Blende mezőnyébe. A zsűri díjain kívül volt közönségdíj és két zenei díj is. A zsűri tagjai: Czakó Judit vágó, Goda Krisztina filmrendező és forgatókönyvíró, Harsányi Márton, a chicagói Weber Shandwick ügynökség stratégiai igazgatója, Steven Lovy trailer producer, és Schweigert András, aki az AMC csatornahálózatnál a filmes csatornák kampányaiért felel.
Az est folyamán levetítették a zsűri shortlistjét és utána kiosztották a díjakat. Az Arany Blendék mellett zenei licenszet kaptak kézhez a díjazottak és a fődíjas egy Fusion 17 Studio 3D kompozitáló szoftvert vehetett át a HSE jóvoltából.
Az átadót megelőzően „Így születik a Netflix-kampány” címmel Schiffler Lilian és Bozsik Ádám kreatív szakemberek tartottak előadást arról, hogyan dolgoznak ők Amszterdamban a Netflixnél, és hogyan jön létre egy-egy trailer projektjük. Szó volt konkrét előzetesekről is, de olyan érdekességek is kiderültek, hogy miben különbözik egy Netflix (streaming)-trailer egy hagyományostól. Míg az utóbbinak emlékezetesnek kell lennie, addig a streaming trailereknek az azonnali választásra kell ösztönözniük, el kell találjanak egy hangulatot, és szó sem lehet arról, hogy egy picit is félrevezessék a nézőt.
A díjazott előzetesek és alkotóik
Arany Blende:
Post Mortem trailer / Trailer producer: Bedő Barna
Ezüst Blende:
Tobi színei trailer / Trailer producer: Fehér Marcell
Bronz Blende:
A feleségem története trailer / Trailervágó: Szalai Károly H.S.E.
Neon Blende a legjobb kampánynak:
Születési helye: Auschwitz / Trailer producer: Bedő Barna / Plakát: Frank Rizzo / További alkotók: Cseke Eszter, S. Takács András
Közönségdíj:
Toxikoma teaser / Trailer producer: Bedő Barna
Zenebank díj a legjobb trailerzenének:
Budapest zárt város trailer /Trailer vágó: Zsótér Indi Dániel / Kreatív vezető: Konkol Máté
Zenebank trailerzene különdíj:
Dívák trailer / Trailer producer: Bouandel Doraya