Ádámról és Béláról forgatott klipet az Ezüst Medve-díjas Kizlinger Lilla
Ne hagyd, hogy a gyűlölet vezesse a nyelved
Új videklippel jelentkezett a Carson Coma. A dal zenei stílusa a tőlük megszokott vidám és hebrencs indie popos vonalat viszi tovább, szövegében azonban komolyabb témák felé evez. A Pók azokról az emberekről szól, akik a saját hétköznapi szorongásaikat az LMBTQ közösségen vezetik le. A zenekar vágyaink megélésére, önmagunk elfogadására bíztat.
A klipet a Rengeteg - mindenhol látlak című film egyik szereplője, Kizlinger Lilla rendezte, akit alakításáért a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvével jutalmaztak. Lilla jelenleg másodéves hallgató az Színház- és Filmművészeti Egyetemen filmrendező szakon, úgy néz ki, karrierje szinte egyszerre indul be rendezőként és színészként.
A video képi világa megidézi a Carson Coma korábbi, naivan nosztalgikus klipjeinek a hangulatát, bár nem egy konkrét történetet mesél el, a vége mégis felszabadító és katartikus. Hiába ez Lilla első próbálkozása kliprendezőként, ez egy cseppet sem érződik a végeredményen, a képek és a zene végig kiegészítik, segítik egymást.
A Pók a cikk megjelenésekor, alig egy nap leforgása alatt a 28. legfelkapottabb videó lett a magyar Youtube-on. Operatőre Kis Márton, vágója pedig Hegedüs Csenge volt.
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.