Amerikai függetlenfilm-fesztiválon kapott közönségdíjat Az unoka
Tíz nap alatt 36 film
Deák Kristóf thrillerét választotta a közönség a legjobbnak a hétvégén a Stony Brook Filmfesztiválon New York államban. Az 1995 óta évente megrendezett szemlén nagy sikert aratott az időseket átejtő bűnözők nyomába eredő fiatalember története. Az unoka megtekinthető a Filmio kínálatában.
Az idén 28. alkalommal megrendezett, független rövid- és nagyjátékfilmeket felvonultató amerikai fesztiválon az előző években olyan hírességek is tiszteletüket tették, mint Tilda Swinton és Steve Buscemi. A hétvégén véget ért tíz napos eseményen 36 alkotást mutattak be összesen 26 országból. A Stony Brook Egyetem fesztiváljának közönségszavazása alapján a legjobb film az Oscar-díjas Mindenki című rövidfilm rendezőjének legutóbbi alkotása, Az unoka című akciódráma lett.
Deák Kristóf első mozifilmje, Az unoka főhőse egy szelíd, illedelmes irodista fiú, Rudi, aki úgy dönt, saját maga szolgáltat igazságot, miután imádott nagyapja egy lelketlen csalás áldozata lesz. A nyomozásban segítségére siet rátermett kolléganője, valamint a csalók korábbi áldozatai is.
A nyomozós thrillerbe oltott felnövés-történet korábban elnyerte a Brüsszeli Nemzetközi Fantasztikus Film Fesztivál legjobb thrillernek járó trófeáját, valamint a Los Angeles-i Magyar Filmfesztivál közönségdíját is, a Fantasportón pedig elismerő oklevelet kapott a szakmai zsűritől Portóban.
Az unoka rendezője és forgatókönyvírója Deák Kristóf volt, a film főszerepeiben Blahó Gergő, Jordán Tamás, Jászberényi Gábor, Pogány Judit és Döbrösi Laura láthatók.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.