Antal Nimród első játékfilmjével, a Kontroll-lal Magyarországról indulva szerzett nevet, az itthoni közönségsiker és külföldi fesztiválok után második játékfilmjét már Hollywoodban forgatta. Az elhagyott szobá-t a tengerentúlon már bemutatták 2600 kópián. Idehaza a Titanic záróján néhány kiváltságos már láthatta, a szélesebb közönségnek még júliusig kell várnia.
Az amerikai kritikusok közül nem mindegyik fogadta a Vacancy-t osztatlan lelkesedéssel, de az erényeire, a hitchcocki feszültségkeltésre többen felfigyeltek. A film az első hétvégén 20 millió dolláros bevételt hozott a Sony Picturesnek; Antal pedig újabb hollywoodi megrendelésre számíthat.
Az Economistben megjelent cikk szerzője több mint figyelemre és megtekintésre érdemesnek tartja Antal új filmjét - annak ellenére, hogy a cselekményét két mondatban el lehet mesélni. Szerinte a film kiemelkedik az épp divatos horror-mozik közül, a rendező tehetségének köszönhetően. Megemlíti, hogy Antal 2004-ben már ifjúsági díjat kapott a 2004-es Cannes-i Filmfesztiválon a Kontroll-ért. Az első angol nyelvű nagyjátékfilmjét, Az elhagyott szobá-t már a fiatal Polanski munkáihoz hasonlítja.
Mit rejt az éjszaka?! |
A Mark Smith által írt forgatókönyv lehetőséget ad az összes önreflexív filmes jelentés megmutatására. A pár egy motelben kerül bele a gyilkosságokkal tarkított megfigyelői pozícióba, így a valóságshow rendezőjéhez hasonlóan kezdheti irányítani az eseményeket. A hatás nem az úgynevezett snuff-filmek (a színészek szándékuk és tudtuk ellenére áldozatok lesznek - a szerk.) hatásában van , hanem az izgalomtól, hogy a főszereplőknek vajon sikerül-e megmenekülniük.
Más rendező Az elhagyott szobá-t minden film metaforájaként fogta volna fel, telerakta volna a nézői szituációra tett utalásokkal, azonban a kelet-európai realizmuson nevelkedett Antal képességeit dicséri, hogy a filmjében bemutatott események valószerűek, ami nagyban hozzájárul a megfigyelőkamerák által rögzített képek összejátszásával folyamatosan fenntartott thriller-feszültséghez.