A tartalomból: 

TECHNIKA ÉS MÁGIA

Borbíró András: Digitális délibábok (Technokrata mágia) 

Hirsch Tibor: Sejtfal kontra műszerfal (Fantasztikus tudomány) 

Huber Zoltán: Zsugorfóliás csomagolás (Alexander Payne: Kicsinyítés) 

A spirituálisan kiüresedett, digitális eszközökben tobzódó modern fogyasztó öntudatlanul is éhes a mindennapi életéből hiányzó spirituális élményekre, ám ilyen jellegű tartalmak a hollywoodi filmekben rendre a számítástechnikai virtualitás jegyeivel felruházva és eszközeivel ábrázolva jelennek meg.

 

FILMEMLÉKEZET

Pápai Zsolt: Janus-arcú boldogság-iparos (Bánky Viktor elfeledett filmjei – 1. rész) 

Jean-Luc Godard: Bevezetés egy (valódi) filmtörténetbe (részlet) 

Vajda Judit: Ocsúból a tiszta búzát (Mark Cousins: A filmművészet története) 

Bánky Viktor, minden idők legellentmondásosabb pályájú magyar filmrendezője hol szervilisen szolgálta ki a politika igényeit, hol szenzitíven mutatta be szorongásos korát.

 

ÚJ RAJ

Roboz Gábor: A hiányzó másik (Yorgos Lanthimos) 

Varró Attila: Trójai faló (Yorgos Lanthimos: Egy szent szarvas meggyilkolása) 

Yorgos Lanthimos nem arról híres, hogy könnyen emészthető filmeket készít: egyedülálló ötleteivel hamar megragadja a nézők fantáziáját, hogy aztán alaposan próbára tegye a teherbírásukat. Napjaink egyetlen világszerte ismert görög rendezője ráadásul karrierje első koprodukciós munkájánál is megőrizte egyéni látásmódját, és bravúrosan elkerülte a csapdát, hogy europudingot készítsen.

 

FILM/KÉPREGÉNY

Ádám Péter: Tintin én vagyok (Hergé papírmozija) 

Tintin mindmáig az egyik legnépszerűbb képregényhős. Minden egyes album sajátos ötvözete fikciónak és valóságnak, akciónak és humornak.

 

BALKÁN EXPRESSZ

Szíjártó Imre: Szerelmi ügyek (Dušan Makavejev pályakezdése) 

Balázs Attila: A magányos szervezet titka (Makavejev, a rebellis) 

Titoszlávia – ahogy Jugoszláviát a 60-as években bizonyos értelmiségi körökben nevezték – arra a nemzeti vagy inkább állami és pártmítoszra épült, hogy az országot a partizánok minden segítség nélkül szabadították fel. Ezt a mítoszt tépázza meg a rebellis Makavejev harmadik játékfilmje, az 1968-as Védtelen ártatlanság.

 

MAGYAR MŰHELY

Soós Tamás Dénes: Az ember, akit háromszor is meg lehet ölni (Beszélgetés Szász Jánossal) 

Zalán Vince: Csataterek (Rózsa János doku-trilógiája) 

Tóth Klára: „Miért ne legyek tisztességes…?” (Tóth Péter Pál: A Gulyás testvérek) 

Kornis Anna: Élet-minta (Kármentő Éva: Muszter) 

 

FESZTIVÁL

Kovács Patrik: Képekbe fojtva (Verzió) 

Baski Sándor: A nő megfizet (Sitges) 

Bartal Dóra: A kapitalizmus határai (Jihlava) 

 

TELEVÍZIÓ

Huber Zoltán: Jóban, rosszban (Vince Gilligan: Better Call Saul) 

 

KRITIKA

Kránicz Bence: A mi fiunk (Antal Nimród: A Viszkis) 

Vincze Teréz: A miniszter asszony félrelép (Sally Potter: A vendégek) 

Huber Zoltán: Erre tovább (Túri Bálint Márk: Legjobb úton) 

Beretvás Gábor: Légembólia (Pólik József: Életem legrosszabb napja) 

Barkóczi Janka: A társalgás logikája (Claire Denis: Jöjj el napfény!)