filmhu: Az idén a Shooting Star-okat egy nemzetközi zsűri válogatta ki, összesen kilencen mehettek Európából Berlinbe. Téged a Zuhanórepülés miatt választottak be a jövő csillagai közé. Ha visszatekintesz filmes alakításaidra, összevetve Kontroll-al vagy a Szezon-nal, szerinted is Theo a legjobb?

Nagy Zsolt: Nagyon más ez a történet, amit el kell mesélnem ebben a figurában, mint a többi filmben. Egyébként sem rangsorolom a szerepeimet, hogy melyik a legjobb, vagy egyik jobb-e a másiknál. Nem tudom, miért engem választottak ki, majd megkérdezem őket.

Nem hiszek abban, hogy a Shooting Stars változtatja meg az életemet

filmhu: De csak látod magad a filmjeidben. Visszanézed őket egyáltalán?

N. Zs.: Mindegyiket megnézem, de inkább azt figyelem, mit kéne változtatni, melyik pillanatot kéne jobban megfogni, vagy hol van hiányérzetem. Itt a Zuhanórepülés-ben nagyon sok mindent megváltoztatnék, de már nem lehet.

filmhu: Mondanál egyet?

N. Zs.: A hídnál a szerelmi jelenet, vagy a kórházi jelenetben, amikor meglátogatjuk a félholt férfit. A szöveggel is voltak gondjaim.

filmhu: De az nem a te sarad, nem te vagy a forgatókönyvíró.

N. Zs.: Egy film esetében, mivel te vagy a szereplő, a te felelősséged, hogy mit mondasz el, és ha nem érzed igazán magadénak, amit el kell mondanod, akkor bele kell nyúlni és át kell írni.

filmhu: Ha visszagondolsz a három főszerepedre, mi jut róluk eszedbe? Kontroll?

N. Zs.: A Kontroll-t nemrég néztem vissza, szerintem nagyon jól sikerült. A munkafolyamat nagyon jó hangulatú volt, de nem csak ezért, mert mindenki bratyi volt, hanem a munka miatt. Keményen kellett tartani a tempót. Mindenki tudta a dolgát és csinálta legjobb tudása szerint, mindenki a legjobbat adta, és ez látszik is, az jött ki belőle, amit el akartunk mondani. A Zuhanórepülés-ben ez már nem így van.

Nulláról indulnak és a nullára is érnek el, pont ennyi történik

filmhu: Szerinted mi nem sikerült?

N. Zs.: Túlságosan elcsúsztunk abba az irányba, hogy az alvilág, ahogy még te sohasem láttad, holott eredetileg Nagy Viktor élete volt a cél. Engem nagyon érdekelt egy ilyen sziporkázó agyú embernek a gondolkodása és az élete, hogyan lesz egy teológia szakos hallgatóból alvilági figura. Engem ez izgatott, ez a zuhanás. Választhatott volna még ötezer másik utat, ő mégis ezt választotta, ő ott valamit látott és valamit keresett, és mindezért nagyon be lett nyújtva neki a számla minden oldalról, nekem ez volt a fontos a történetben. Az eredeti terv az volt, hogy negyven napig megyünk az éjszakába, az Erik, az Oti meg mi színészek, és ebből született volna a film. De hirtelen túl sok pénzünk lett és ez megváltoztatott mindent, már foglalkozni kellett a közönségfilmek dramaturgiájával, és hogy legyen benne minden, akció, szerelem, balhé, minden, ami egy közönségfilmbe kell.

filmhu: Szezon?

N. Zs.: Ez egy újabb földrész. A Török Feri világában mások a kondíciók, ott nyugodtabban dolgozol. A filmben lebegnek a fiúk, a nulláról indulnak és a nullára is érnek el, pont ennyi történik, és el lehet lebegni 30 évet így. Ennyit is akar mondani a film, és nem többet.

filmhu: A Shooting Stars-ban együtt leszel Hannah Herzsprung-gal a Négy perc-ből, vagy a Mungiu filmjéből ismert Anamaria Marinca- val, vagy az angol Andrew Garfield- del, akivel Robert Redford dolgozott együtt.  Az ő munkáikat mennyire ismered?

N. Zs: Részleteket láttam a filmjeikből. Érdekesnek találtam őket, még meg akarom nézni, mielőtt kimegyek, de ha nem tudok róluk semmit, az sem gond, majd ott megkérdezem őket. Én is zavarban lennék, ha engem bárki is a Zuhanórepülés alapján ítélne meg. Ez csak egy szegmense annak, amit csinálok.

Engem ez izgatott, ez a zuhanás.

filmhu: A rendezvénytől vársz ajánlatokat, szerepeket? Gondolhatnánk azt, hogy most elindulsz a filmes pályán, hisz a Krétakörből is kiváltál.

N. Zs: Ez sem így igaz, minden változik most. Az, hogy kiléptem igaz is, meg nem is. Az, hogy várok valamit, igen is, meg nem is. Vágyaim meg álmaim vannak, de én nem hiszek abban, hogy a Shooting Stars változtatja meg az ember életét, hanem valami jön, ami megváltoztatja, de ez azon kívül is megtörténhet. Párizsban megtörtént, mikor a Woyczek-et játszottuk. Nekem itthon van dolgom, itt tudom legjobban kihasználni a tehetségemet.

filmhu: Ez nyilván a nyelvvel függ össze.

N. Zs: Pontosan, engem érdekel, mit lehet ezzel a nyelvvel varázsolni, és én ehhez értek a legjobban. A “mother” nem jelent semmit, míg az „anya” igen.