Röhrig Géza után most a dacos Jakab Julira tapad a kamera
A Napszállta első előzetesében gyönyörű, sárgás színezetű képeken elevenedik meg a 20. század eleji Budapest forgataga. Jakab Juli az új Röhrig Géza, ezúttal a fiatal színésznőre tapad a kamera, és vele együtt eredhetünk egy sötét titok nyomába.
Az előzetes elsősorban a borzongató hangulatra megy rá, a történetet homályban hagyja. Leiter Írisz hosszú évek után tér vissza a magyar fővárosba, a családi kalapszalon azonban már valaki másé. Elszánt tekintettel sétál végig az utcán, a testvérét keresi. Hamarosan pedig már veszélyes alakokkal néz farkasszemet, és fájdalmasan sikoltozik, amikor a hajánál fogva húzzák ki egy szobából.
Az étvágyunkat rendkívüli módon meghozta a trailer, Erdély Mátyás operatőr munkája ismételten pazar, a díszletek élettel teliek, tetszetős az a konok dac, ami Jakab Juliból árad. Remélhetőleg a történet is magával fog minket ragadni. Nemes Jeles László második nagyjátékfilmje a velencei filmfesztivál versenyprogramjában mutatkozik be a világ előtt, a magyar mozik szeptember 27-től vetítik.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.