Jó kis hete volt a moziknak, lehűlt az idő, a meteorológiai nyár első napjait is jó áprilisi idő fogadta, és kellő számú és színű premierfilm került a nézők asztal alakú palettájára. Nem meglepő tehát, hogy a múlt héthez képest 57%-kal nagyobb bevételt okozva 133 784 néző váltotta meg belépőjegyét, ebből 64 fővárosi egyenesen az Őrült életekre rohant - a salvadori véres valóság és képei tejes mértékben megfelelnek a "Hogyan űzzünk el minél több nézőt a filmünkről"-elvnek. Nyomor, bűn, (valódi) erőszak, félelem, kilátástalanság, dokumentumfilm - a viszontlátásra.
Az 51. film után jöjjön a 31.! Itt már belép a humor a képbe, de senki ne gondoljon az Irigy hónaljmirigy vagy a Kalandra fal! magaságaira. Esetünkben, azaz A legnagyobb japán esetében jóféle, kelet-európai füllel is élvezhető önirónia és abszurd járja át a japán mitológiát és/vagy tömegkultúrát, Macumoto Hitosi áldokumentarista őrülete ezért természetesen mérsékelt nézői érdeklődés mellett kezdte meg honi diadalmenetét - a fővárosban 227 néző hagyhatta ki a Titanicon a két vetítést, ezért ők most bepótolták, ahogy az erőművekben felpumpált, a rendező által alakított hős rendet tesz a garázda szörnyek közt.
A fővárosi 17. helyezettre csakis azért térünk ki, mert premierfilm: a Jonas Brothers 3D 839 nézővel kezdett, ami nem túl jó eredmény, de valószínűleg ezt tudja hozni hosszabb távon. Majd meglátjuk, mennyire vonzó izzadt tinik közt ugrálódni egy trendi rétegzenekar zenéjére.
A nagyjából (de miért csak?) Budapesten vetített A pankrátor elcsípett egy országos 10. helyet, megrendülni azért még mindig hajlandó 2449 ember, főleg ha az év alakítása segít nekik ebben. A rossz időre való tekintette sok filmnek ugrásszerűen nőtt a nézőszáma, Budapesten a Véres Valentine 3D-nak 84%-os emelkedést sikerült elérnie, de jól szerepelt A felolvasó (+68%), az Isten hozott az isten háta mögött (+47%), a Légy a Holdon (+101%) és a Szörnyek az űrlények ellen (+127%) is. A három legnagyobbat ugró filmből kettő 3D-film, egy pedig az a bizonyos tipikus családi. A Szörnyek... esetében azért is nagy szám a nagy szám, mert ezzel az országos 8. helyre ugrott fel (országosan a növekedés 121%) 4702 nézővel, vagyis 2400 körüli pluszt ért el, ami önmagában felér A pankrátorral. Az biztosnak tűnik, hogy a mozik ma hosszabb távon a 3D filmekkel érhetnek el kalkulálható, azaz hosszabb távon kitartó sikereket. (Országosan amúgy a Hannah Montana 33%-os megugrása volt a második legjobb a top10-ben.)
Az X-men: A kezdetek a jövő héten szinte biztosan átlépi az országos 100 000-res nézőszámot, a héten az 5. helyre ért fel 5923 nézővel. Az első négy helyezett 10 000-en felül teljesített, a 4. rögtön premierfilm: A dolgok állása a Russell Crowe, Ben Affleck, Hellen Mirren és Rachel McAdams fedezetsorral, Tony Gilroyjal a kapuban, Kevin McDonalddal az edzői székben jól indult, politikai krimi forever jóféle BBC-s alapokról - felteszem egy hasonló témájú kreatív doksi kongó termekkel menne, fikciós-sztáros változatban viszont 14 531 nézővel országosan.
Az éjszaka a múzeumban 2 az örök ezüstérmesnek tűnt egészen egy hétig, amikor egy ikon a dobogó harmadik fokára szorította, így a sokszor az első helyre is elég 25 223-s nézettségért csak bronzérem járt neki. Az ikon neve lőn Zac Efron, a visszafiatalodott Matthew Perryt alakítja egy furmányosan tinivígjátékban, a Megint 17-ben - micsoda hollywoodi csavar, így működik egy igazi profitorientált gépezet. Az Amerikában kategóriájában sem túl erősen indult film itthon berobbant, ső beljebb is fog szerintem: 33 435 nézővel röpke 500 nézőnyivel maradt le az első helyről.
Amit három hete tulajdonképpen érthetetlen módon Dan Brown és a pápista Angyalok és démonok foglal el (ez is biztos vatikáni áskálmány). A kópiaszám persze magas (44), de hogy miért pont Tom Hanks és társai, valamint a barokk képzőművészeti gyorstalpaló jut el három hét alatt több mint 185 ezer nézőig? Az biztos, hogy a totális fikció, vagyis a szórakoztatás éthosza és a valóság egyöntetű távoltartása ma kell a sikerhez. Álom.net.
(Forrás: odeon.hu, box office mojo, országos forgalmazói adatok)