Az Effie története
A díjat 1968-ban alapította az Amerikai Marketing Szövetség, az AMA. 1981. óta Európában is rendszeresen rendeznek EFFIE-t, Magyarországgal együtt 15 országban. Az elmúlt húsz évben világszerte összesen 21 EFFIE partner csatlakozott a New York-i szervezők munkájához, 1996. óta pedig rendszeresen kiírják az EURO EFFIE díjat is, amelyet az a kampány érdemelhet ki, amely legalább 3 vagy annál több európai országban is hatékonynak bizonyult.


EFFIE-országok
Amerikai Egyesült Államok Görögország Németország
Ausztria Hollandia Oroszország
Belgium India Peru
Chile Izrael Svájc
Cseh Köztársaság Lengyelország Szlovákia
Franciaország Mexikó Szlovénia
Finnország Új-Zéland Hongkong
Izland Szingapúr Törökország


Díjazás

Minden nevezési kategóriában hirdetheto arany, ezüst és bronz EFFIE. Amennyiben a pályázatok nem érik el az arany EFFIE elore meghatározott értékét, a zsuri dönthet úgy, hogy az adott kategóriában nem ad ki díjat.
A platina EFFIE-t a teljes "mezőny" legsikeresebb kampányának ítéli oda a zsuri.
A fentieken kívül kategóriánként akár több elismerő oklevél is kiadható.

A díjazottak EFFIE-diplomát és egy EFFIE díjat kapnak (ha ügynökségen keresztül neveztek, akkor mind a hirdető, mind az ügynökség megkapja a diplomát és a díjat is).

A díjak átadására az exkluzív helyszínen, elegáns környezetben, több száz vendég és a szakma elismert szakembereinek jelenlétében megrendezett EFFIE Gálán kerül sor, amely minden EFFIE-országban a kommunikációs szakma egyik legkiemelkedőbb eseményének számít. Az első magyar EFFIE Gálát 2002. októberében rendeztük.