Egy nő fogságban (r.: Tuza-Ritter Bernadett)
Időről időre érkezik egy dokumentumfilm, ami emlékeztet minket arra, hogy a legdrámaibb történetekhez nincs szükség egy csavarokkal teli, éveken át írt, fejlesztett, ezerszer átdolgozott forgatókönyvre. Egyszerűen körbe kell néznünk a környezetünkben és elképesztő történetek fognak szembejönni. Tuza-Ritter Bernadett filmrendező sem tett másképp: fogta a kameráját és másfél éven keresztül követett egy nőt, akinek a film hatására megváltozott az élete.
Maris, egy modernkori rabszolga, akit egy meg nem nevezett magyar településen tart fogva egy jómódú család. A munkától és elnyomástól megrekedt nő és a rendező közt különleges kapocs alakul ki a másfél év során, ami egy döbbenetes és drámai történetté kerekedik, veszéllyel és feszültséggel teli szökéssel, és szívfacsaró feloldozással. Az Egy nő fogságban elsőként jutott be egészestés filmként a rangos Sundance filmfesztivál programjába, és azóta is sorra halmozza a nemzetközi elismeréseket. Katartikus élmény, ami után egy kicsit jobb emberek leszünk és többet akarunk tenni a másikért. A rendezővel itt beszélgettünk, a film producere Ugrin Julianna (Éclipse Film) és Kiss Viki Réka.
Bemutató: november 22. / Forgalmazó: ELF Pictures
BUÉK (r.: Goda Krisztina)
A mai napig a 2005-ös Csak szex és más semmi a leggyakoribb példa, hogy igenis lehet egyszerre szórakoztató és igényes romantikus vígjátékot csinálni Magyarországon. Goda Krisztina rendező és Divinyi Réka forgatókönyvíró, ha nem is teljesen, de nagyjából visszatér a műfajhoz a BUÉK című produkciójukkal. Ezúttal egy szilveszteri vacsorára hívják meg a nézőket, akik egy érdekes és nagyon is aktuális témát boncolgató kísérletnek lehetnek a szemtanúi. Mi történik akkor, ha a mobiljainkon tárolt titkok, másokkal folytatott beszélgetéseink kitudódnak? Egy baráti társaság ül le az asztalhoz, de korántsem biztos, hogy a vacsora végeztével barátként állnak fel, és a párok együtt maradnak.
A téma drámai, de az előzetes alapján mindezt könnyed, humoros formában fogják elénk tálalni csupa izgalmas színész közreműködésével. A szilveszteri partin Törőcsik Franciska, Bata Éva, Szávai Viktória, Lengyel Tamás, Elek Ferenc, Hevér Gábor és Mészáros Béla fog részt venni. Ha ismerős a történet, akkor alighanem láttad a 2017 egyik legnagyobb meglepetéssikerét a mozikban, az olasz Teljesen idegenek-et. Ennek a filmnek a remake-jét készítették el, remélhetőleg úgy, hogy megtartva a magas színvonalat azoknak is tudjon újat mondani a BUÉK, akik már látták az eredetit.
Bemutató: december 6. / Forgalmazó: InterCom
Az Úr Hangja (r.: Pálfi György)
Pálfi György négy év után jelentkezik új nagyjátékfilmmel, ami már önmagában is elég okot szolgáltat az izgalomra, de ehhez még hozzávehetjük, hogy a Taxidermia és a Hukkle rendezője ezúttal önmaga számára merőben új műfajban próbálja ki magát. Az Úr hangja alapjait Stanisław Lem eredetileg 1968-ban megjelent tudományos-fantasztikus regénye ihlette, de a könyv története csak ugródeszkaként szolgál a rendező és társ-forgatókönyvírói (Nagy V. Gergő, Ruttkay Zsófi) által a napjainkba helyezett cselekménynek.
A filmben Pétert (Polgár Csaba) követjük, aki a tengerentúlra utazva keresi rég nem látott édesapját – a tudós apa a 70-es években az Egyesült Államokba disszidált, ahol egy titkos, a földönkívüli élettel kapcsolatos kormányprojektben vett részt, mielőtt végleg nyoma veszett volna. A részben Magyarországon, részben pedig Kanadában forgatott sci-fi drámában (az itthoni forgatási napok egyikére mi is ellátogattunk) Kiss Diána Magdolna és Eric Peterson is fontos szerepeket alakítanak. A film előzetese alapján már biztosak lehetünk benne, hogy a látványvilágra sem lehet majd panasz, Pálfi György állandó alkotótársa, Pohárnok Gergely operatőr ezúttal is lenyűgöző atmoszférát teremt.
Bemutató: december 20. / Forgalmazó: Vertigo Média
Rossz versek (r.: Reisz Gábor)
A VAN Valami furcsa és megmagyarázhatatlan sikere máig töretlen: a VAN zenekar koncertjei teltházasak, ahogy a néha visszatérő vetítések és más közönségtalálkozók is – a film ironikus humora, a csellengő 30-as főhős naivitása és problémái sokakat megérintett és együtt tudtak érezni vele. Reisz Gábor másodjára is egy személyes történettel tér vissza a moziba, nem is akárhogyan: a Rossz versekben a rendezői székből felállva, ő játssza a főszerepet is.
A Rossz versek Merthner Tamásai / fotó: Proton
Merthner Tamás egy 33 éves, érzelmileg megtört fiú, aki épp egy durva szakítást próbál feldolgozni. Barátnője, Anna éppen Párizsban tölti az ösztöndíját, amikor kidobja a srácot, ő pedig már otthon Budapesten, a család és barátok körében próbálna továbblépni, de folyton a múlton mereng, ahelyett, hogy a jelenre vagy a jövőre koncentrálna. Egy évvel ezelőtt egy rendhagyó, lakásszínházzal egybekötött beszélgetésen jártunk a film egyik kulcshelyszínén, ahol az alkotók és színészek beavattak minket a film világába. A szereplők közt lesznek ismerős arcok, de újak is feltűnnek: Tamás szüleit a VAN Áronjának szülei, Takács Katalin és Kovács Zsolt alakítják újra, a volt barátnőt Nagy Katica, a bátyját Zayzon Zsolt, Tamás három fiatal énjét pedig Seres Donát, Prukner Mátyás és Prukner Barna fogja eljátszani – néha egy időben és térben.
Bemutató: december 27. / Forgalmazó: cirko film
Egy kis segítség a szavazás előtt: az őszi-téli filmdömping sorozatunk első és második része. És akkor a kérdés: