Részletes program:

20:00. Kerekasztal-beszélgetés a pornográfia mozgóképes formáiról Farkas Gábor, Sepsi László, a Prizma  szerkesztői, Hevesi Krisztina, szexuálpszichológus és Varró Attila, filmesztéta részvételével.

21:30. Pornófilm-vetítés
Bud Townsend: Alice in Wondlerland: An X-rated Musical Fantasy (1976)
A filmet eredeti nyelven, magyar felirattal vetítit.

Időpont és helyszín: 2010. június 19. 8 óra, Fogasház (VII. ker. Akácfa utca 51.)

Olvasnivaló:

SZEXVARIÁCIÓK

Szexualitás, identitás és politika a videóművészetben
Az identitás és a szexualitás erős hívószavak a videóművészettel kapcsolatban, gyakran és sokféle értelemben használjuk őket. A tanulmányban Soós Borbála a két fogalom kapcsolatát és a hozzájuk tartozó halmazok metszetében elhelyezkedő műveket vizsgálja.

Animált erotika
Rózsás Lívia esszéjében azt a kérdést járja körül, hogy mi történik, ha az animációs leképezés a 18+ vörös körrel határolt területére téved?

A vágy bábjai – Stephen Sayadian
Az ideológiailag a mai napig meglehetősen zavaros altporn a pornóipar válasza az explicit szexualitást középpontba helyező modernista szerzők hullámára. Sayadian bábjain keresztül egyszerre fogalmazódik meg a pornóipar kritikája és a szexualitásban való feloldódás szinte metafizikai félelme – írja Sepsi László.


FILM VS. IRODALOM

A filmes versadaptáció öndefiníciós kényszere
A versadaptáció definíciójának egyik kritériuma, hogy a forrás-szövegnek valamilyen formában meg kell jelennie a mozgóképen ahhoz, hogy versadaptációnak tekinthessük – írja Kele Fodor Ákos.

J. G. Ballard: A hatvan perces varió

A huszadik század technológiai vívmányai iránt komoly érdeklődést tanúsító sheppertoni remete néhány novellájában jellegzetesen elrajzolt látleletet adott a mozgókép médiumában rejlő lehetőségekről és veszélyekről. – írja bevezetőjében a novella fordítója, Roboz Gábor.


FILMKÁNON – BESZÉLGETÉS

Huszonegyedik századi mozi – a harminc legfontosabb film
Az idei Titanic Nemzetközi Filmfesztiválon Horváth György fesztiváligazgató moderálásával és a közönség részvételével Tiina Lock, a tallini Fekete Éjszakák Filmfesztivál igazgatója, Vincze Teréz, a Metropolis folyóirat szerkesztője és Nick James beszélgetett a Sight & Sound által összeállított, az évtized legfontosabb filmjeit összegyűjtő listáról. A kerekasztalbeszélgetést Kovács Kata fordította és szerkesztette.


KORTÁRS MAGYAR ANIMÁCIÓ


Testetlen hangok – hangtalan testek
Orosz Anna Ida szerint testüktől megfosztott hangokat tesz meg a valóság fő hordozójává négy, az elmúlt években készült rövid magyar „áldokumentumfilm”, A busz, az Egerszalók, a Bádogváros és a Mátyás, Mátyás. Az írást a Mediawave Fesztivál 20 év 20 film elnevezésű retrospektív válogatása ihlette.


KRITIKA

Az emberek, akik túl sokat tudnak – Hitchcock. Kritikai olvasatok. Pompeji, Szeged, 2010.
Sepsi László szerint az Apertúra figyelemreméltó vállalkozása érdemi folytatását képezi az eddig itthon megjelent  Hitchcock-irodalomnak, és jó érzékkel válogatott a legfrissebb, de már kanonizált tanulmányok közül.

Gladiátor újratöltve – Ridley Scott: Robin Hood

A film tehát az eredettörténet feltárása jegyében megfosztja Robin Hoodot jól ismert attribútumaitól, viszont nem nyújt ezek helyett semmi újdonságot kárpótlásként – írja Jankovics Márton.

Farkas Gábor: Piros Fehér Fekete, de leginkább csak szürke – Emmett Malloy: The White Stripes Under Great White Northern Lights

A popzene tekintetében viharvert és jócskán elmaradott Magyarországon a Titanic Filmfesztivál zenei filmek terén mindig is erősnek számított. A hiánypótlás szándéka azonban nem mindig párosul minőséggel: ennek példája Malloy felemás filmje is – írja Farkas Gábor.

A cikkeket itt olvashatod el.