A két osztályfőnök közül Kende volt a szigorúbb, néha partvisnyéllel adta Herbai tudomására, ha rosszkor kapcsolta be a derítést. Még javában főiskolás volt, amikor Gigor Attilával már azon gondolkodtak, hogyan oldják meg A nyomozó nyitójelenetét, amit egyetlen snittben képzeltek el. Aztán négy évvel később a forgatáson egy technikai trükk segítségével sikerült a bravúros mutatvány.
Enyedi Ildikóval a Testről és lélekről forgatásán / Fotó: MTI, Kallos Bea
Szívesen dolgozik különféle stílusú rendezőkkel, nem ragaszkodik egy adott kameratípushoz sem, azt viszont elárulta, hogy melyiket tartja a jelenlegi legjobb eszköznek. A digitális kontra analóg kérdésre adott válaszában úgy fogalmaz, hogy a hagyományos filmnek lelke van, még ha ebből sok el is veszik, mire az vászonra kerül. Ugyanakkor nem zárkózik el a legújabb technológiák elől, analógra legutoljára a Kút idején forgatott.
Operatőrként feladatának tekinti, hogy szélsőséges forgatási körülmények között is példát mutasson helytállásával, legyen szó extrém hőségről, mint a Kút pincejelenetében vagy vérfagyasztó hidegről, mint a Testről és lélekről szarvasainak filmezésekor.
A Nyitva forgatásán, Nagypál Orsival / Fotó: Valuska Gábor
Idén ősszel két munkája, a Remélem legközelebb sikerül meghalnod :) (kritikánk itt olvasható) és a Nyitva is a mozikba került, kérdeztük a tinithriller hagyományostól eltérő képi elemeiről és a romantikus komédia intimebb jeleneteiről is. Szóba került a Testről és lélekről híres-hírhedt vágóhídi jelenetsora, megtudtuk hogy mi volt a legnagyobb kihívás a Terápia felvételeiben, valamint kiderült, hogy hová került a Camerimage-en elnyert Arany Béka szobor. Természetesen arra is rákérdeztünk, hogy vajon ő fényképezi-e Enyedi Ildikó következő filmjét is.
A teljes beszélgetés meghallgatható itt, vagy az alábbi lejátszóra kattintva, a háttérben felcsendülő építkezés hangok természetesen nem szándékosak, hanem a sors kedves ajándékai. Már dolgozunk a hangszigetelésen, drukkoljatok!
Portréfotó: Pozsonyi Janka