A Szerdai gyerek című film rendhagyó, karitatív akciója
Horváth Lili Szerdai gyerek c. első nagyjátékfilmjének főszereplője egy fiatal lány, Maja, aki megpróbálja a lehetetlent: önerőből kitörni kilátástalan élethelyzetéből. A nemzetközileg már elismert, rangos filmfesztiválokon (Karlovy Vary, Cottbus, Kalkutta) számos jelentős díjat nyert filmben, Maja egy mikro-hitel program segítségével mosodát nyit.
A Szerdai gyerekben a mosógép a kitörés, az újrakezdés feltétele és szimbóluma. A Szerdai gyerek alkotói szeretnének hozzájárulni mindazon “Maják” élethelyzetének javításához, akik valamelyik hazai állami nevelőintézetben kénytelenek élni, ezért egy rendhagyó, karitatív akciót szerveztek Flashmos néven. A Flashmos keretében frekventált budapesti mozikban - CINEMA CITY ALLEE, CINEMA CITY ARÉNA, PALACE MAMMUT, MŰVÉSZ - helyeznek el ruhagyűjtő mosógépeket, amelyekbe bárki beledobhatja azokat a jó állapotban lévő, kimosott ruháit, melyeket a nevelőintézetek kamasz lakóinak szán. A Flashmos használt és új ruhákat is örömmel fogad.
A Flashmos akció indítása egy rendhagyó közösségi mosás lesz az Aréna Plaza, Cinema City veítőterem szintjén, november 30-án, hétfőn 14.30 órakor, ahol a Szerdai gyerek alkotói - Horváth Lili rendező, Vecsei Kinga, Thuróczy Szabolcs főszereplők, Nagy Ervin színművész - együtt mossák ki a már korábban felajánlott ruhákat. A Flashmos akción részt vesznek még Fehér Károly és Pataki Ági producerek. A Flashmos akcióban összegyűjtött ruhákat a Szerdai gyerek alkotói a Máltai Szeretetszolgálat segítségével még karácsony előtt eljuttatja az erre a célra kijelölt intézetek lakóinak.
2015. november 30. hétfő, 14.30 Aréna Plaza, Cinema City, vetítőterem-szint (büfé mellett)Budapest, Kerepesi út 9.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.