Mindezt persze nem teljesen önzetlenül teszik: követeléseik között az is szerepel, hogy részesülni szeretnének abból a több milliárd dolláros bevételből, amit az általuk írt vagy szereplésükkel készült reklámok kitermelnek.
 
A hirdetések éveken keresztül egyre beljebb lopóztak a különféle tévés vagy moziprodukciókba, elmosva a reklám és szórakoztatás közötti határvonalat. A tévésorozatok vagy valóságshow-k szereplői is gyakran állnak egy-egy termék mellé. Igaz, közben a termékek egyre jobban beilleszkedtek a cselekmény vonalába is. A reklámipar szakértői szerint a termékelrejtős tendencia méginkább erősödni fog, miután a videórögzítők már képesek kivágni a külön reklámblokkokat a felvételből.  

A Writers Guild of America (WGA - Amerikai Írók Szövetsége) egy tanulmányt készül közzétenni, és ebben benne foglaltatik az az igényük, miszerint minden produkció elején legyen feltüntetve, hogy az milyen módon tartalmaz reklámokat. Így a néző egy-egy program kapcsán előre tudni fogja, számíthat-e elrejtett hirdetésre a műsorszámban.

"Ahogy a reklámoktól jogunk van megkövetelni, hogy ne vezessenek félre, úgy a reklámokat tartalmazó műsoroktól is elvárhatjuk ezt", mondja Alan Rosenberg, a Filmszínészek Szövetségének elnöke. A javaslatban az is szerepel, hogy a színészeknek, az íróknak és a rendezőknek beleszólásuk lenne, hogyan helyezik el a terméket a cselekményben. 

A WGA részéről mindez egy nagyobb akció része, aminek kapcsán szövetségbe szeretnék fogni a valóság-show-kban dolgozó írókat, producereket és vágókat. A WGA szerint ugyanis az "előre meg nem írt" műsorok nagy részét a vágás fortélyai révén mind szövegében, mind képiségében manipulálják, ráadásul egyre lazábban és egyre kevesebb kreativitással zsúfolják tele reklámtermékekkel sokak kedvenc valóság-show műsorait.

A Mozgókép- és Tévéproducerek Szövetsége, amely a stúdiókat képviseli, egyelőre nem reagált a felvetésekre. Korábban hasonló témában a WGA agresszív hozzáállását "nem túl szerencsés taktiká"-nak nevezték.

Magyarországon a médiatörvény tiltja a reklámtermékek tévéműsorokba való elrejtését. Ugyanakkor mozifilmekre nálunk sem létezik semmilyen megszorító szabályozás.

http://www.productinvasion.com
http://www.wga.org