Részlet a szerkesztői előszóból:

„Jim Jarmusch egyfelől korai filmjeiben – a klip-esztétika elterjedésekor – az európai modernizmus hagyományaihoz nyúlt vissza, másfelől a kilencvenes években indult amerikai függetlenfilmesek számára szolgált mintául. Tanulmányaink az underground filmezés idoljának életművét nem csupán a filmes diskurzus berkein belül, hanem a társművészetek, elsősorban a zenei, festészeti, illetve irodalmi vonatkozások tükrében interpretálják.”


TARTALOMJEGYZÉK:

Téma – Jim Jarmusch
- Szalay Dorottya: Néma üvöltés – A Permanens vakáció és a beat eszménykép
- Roboz Gábor: A szerző árnyéka – Jarmusch és a bűnügyi műfajok
- Hubai Gergely: Valami új sz*r – Jim Jarmusch és a pre-produkciós zene
- Jim Jarmusch versei (fordította: Györe Bori – Pálos Máté)
- Tüske Zsuzsanna: Szálloda a vasút mellett – Edward Hopper és Jim Jarmusch
- Farkas Gábor: Hipszter-ikonok az omló vakolaton
- „Ha úgy érzed, tudsz mindent, abba kell hagynod” – Interjú Jim Jarmusch-sal – Készítette: Geoff Andrew (fordítota: Györe Bori)
- Jarmusch-filmográfia

K2 – Kísérleti és kisjátékfilm
- Farkas Gábor: A low-budget mint forma – “Straight to YouTube”-videóklipek
- Lichter Péter: Varázslat hétköznapokra – Bruce Baillie filmjei
- “Mindenki kapott pitét, gyümölcsöt, és volt tombola is” – Interjú Bruce Baillie-vel – Készítette Scott MacDonald (fordította: Kovács Kata és Lichter Péter)
- Orosz Anna Ida: „Csak ott tul a tengeren, ott van az élet!” – Két magyar kísérleti dokumentumfilm a századfordulós amerikai exodusról (Orosz István: Ah, Amerika! / Forgács Péter: Hunky Blues – Az amerikai álom)

Kritika
- Jankovics Márton: Álomterápia – Christophet Nolan: Eredet
- Megyeri Dániel: Némó nyomában – Jaco Van Dormael: Mr. Nodody
- Kovács Kata: Hab torta nélkül – Tom Ford: A Single Man

Képregény
- Kalmár Bence: Jax’s Death