Kovásznai György első és egyetlen egész estés animációs filmje, musicalje, a Habfürdő az egyik legkülönösebb, legszemélyesebb, egyben legellenállhatatlanabb animációs alkotás, amely valaha készült – írja a geekvibesnation.com amerikai filmes portál. A cikk kiemeli, a Habfürdő a stílusok őrült és meglepetésszerűen szexi kavalkádját vonultatja fel az 1920-as évek art decójától a hatvanas évek pszichedéliájáig. Az írás kitért arra, hogy a film nyugtalan és kreatív, és semmiképpen sem olyan, amilyennek a nézők egy animációs filmet elképzelnek.
A korabeli Budapesten játszódó történetben Zsolt, a középkorú kirakatrendező megkísérli lefújni saját esküvőjét, és ehhez menyasszonya, Klári egyik kolléganője, az orvosi egyetemi felvételire készülő védőnő, Anni segítségét kéri. Utóbbi lakása egyre groteszkebb események helyszíne, a váratlanul beállító Klári elől a vőlegény búvárfelszerelésben rejtőzködik el a fürdőkádban. A filmben végig szól a stílusokon átívelő nagyszerű zene, amelyet Másik János szerzett, és folyamatosan énekelnek: Zsolt hangját Antalffy Albert, az Operaház magánénekese kölcsönzi, mellette Klárit (Bontovits Kati), Annit (Papp Anikó) és Nándit (Berki Tamás) is dzsesszénekes alakítja.
A Habfürdőt bemutatásakor, 1980-ban nem fogadta közönségsiker, a kortárs művészek és a nézők is elfordultak a szokatlan, korát jóval megelőző alkotástól. A képzőművészként indult, majd a hatvanas években a Pannónia Filmstúdióban fontos tapasztalatokat szerzett Kovásznai György rövidfilmjei, valamint a Habfürdő tartalmi és formai szempontból egyaránt időtállóak, modernek a mai napig. "A hetvenes években, illetve a nyolcvanas évek legelején készült filmjei aprólékosan, dokumentarista és játékfilmes módszerek ötvözésével, szórakoztató módon festik le az akkori magyar társadalmat, annak problémáit" – nyilatkozta korábban Ráduly Görgy, a Filmarchívum igazgatója.
Az 1983-ban mindössze 49 évesen elhunyt Kovásznai György animációs filmjeinek egyedi sajátossága a kamera alatti, kockáról kockára történő festés, rajzolás, ami a festőiségnek egy mozgó, folyamatosan változó bravúros jellegzetességet ad. Első önálló animációs filmjét, A monológot 1963-ban készítette a Pannónia Filmstúdióban; Korniss Dezső festőművésszel további négy közös filmet hozott létre. Első festményfilmjét, az Átváltozásokat 1964-ben mutatták be. Jelentős írói életművet is hátrahagyott önéletrajzi, filozófiai írásokkal, drámákkal.
Összesen huszonhat, változatos technikával készült animációs filmjét a Filmarchívum teljes körűen restaurálta, terjeszti, és ezekre a művekre Amerikától Japánig van kereslet. 2009-ben a Magyar Nemzeti Galériában állították ki festményeit, kétnyelvű monográfiája 2022-ben érte meg harmadik kiadását, felújított filmjei számos külföldi fesztiválra kapnak meghívást. Életművét lánya, Kovásznai Dorottya gondozza.
A Habfürdő mostani amerikai blu-ray kiadásán – mely a Deaf Crocodile kiadó gondozásában jelent meg eredeti magyar nyelven, angol felirattal – extraként Samm Deighan filmtörténész audiokommentárja, Kovásznai öt animációs rövidfilmje (A monológ, Átváltozások, Hullámhosszak, Körúti esték, és a 74-es nyár emléke), egy Másik Jánossal készült interjú, a Habfürdő felújítási folyamatát bemutató kisfilm, valamint egy füzetke is szerepel, utóbbiban esszé olvasható a Habfürdőről és Kovásznai Györgyről.