Nyolc évvel ezelőtt még a teljes magyar államadósság 10 százaléka volt a hazai lakosságnál, 2011 végére ez az arány 3,5 százalékra csökkent - figyelmeztetett Borbély László András, hozzátéve: az új reklámkampány célja ennek a trendnek a megfordítása.
Zságer Balázs
Az ÁKK vezetői hangsúlyozták: az állampapír egyaránt előnyös befektetési forma az ország és az állampolgár számára is: a belföldre kifizetett kamatokból ugyanis jövedelem lesz, ami pozitív hatást gyakorol a gazdasági növekedésre, másrészt az állampapír a legbiztonságosabb befektetési lehetőség.
Borbély László András beszámolója szerint a kormány ezért új stratégiát hirdetett, melynek része, hogy az állampapírokhoz kedvező hozamot kínálnak, fejlesztik a belföldi értékesítési hálózatot, valamint erős marketingkampányt indítanak.
Koltai Lajos a sajtóbemutatón elmondta, azért vállalta el a felkérést, mert úgy érezte, fontos ügyet szolgálhat. A neves operatőr-rendező elárulta: több száz jelentkezőt néztek meg, hogy az imázsfilmhez érdekes, esetleg szabálytalan, de ezzel együtt szép arcokat találjanak, amelyeket a spotban a kamera közelről mutat. A tizenhat, külön feltűnő arc végül tablószerűen keretbe kerül, és feltűnik a reklám "Több mint üzlet" szlogenje.
Dobos Tamás
Zságer Balázs felidézte: mindig is érdekelte a filmzeneszerzés, ezúttal pedig különösen vonzotta, hogy egy olyan szakmai múlttal rendelkező operatőr-rendezővel dogozhat, mint Koltai Lajos.
"Valószínűleg azért engem választottak, hogy megpróbáljak hidat verni az autentikus zene és a kortárs könnyűzene között" - jegyezte meg a zeneszerző, hozzátéve: az imázsfilm dallamát ezért vegyesen elektronikus és akusztikus hangszerek szólaltatják meg.
Újságírói kérdésre válaszolva Borbély László András közölte: terveik szerint a keddtől vetített imázsfilmből lesznek kibontva az egyes állampapír-termékek reklámfilmjei. Az első ilyen júniusban a Prémium Magyar Államkötvény reklámja lesz, de a későbbiekben még kettőt terveznek - árulta el a vezérigazgató-helyettes.
Az ÁKK 2011 decemberében hirdetett közbeszerzési eljárást az állampapírok értékesítését támogató kreatív koncepció elkészítésére és az azzal kapcsolatos anyagok előállítására 120 millió forintos keretösszeggel. A nyertes áprilisban a HG360 Reklámügynökség Kft. lett, amely 2013 végéig készít kreatív kommunikációs anyagokat az Államadósság Kezelő Központ számára.