Michael Stevens szerezte a Gran Torino és a Levelek Iwo Jimá-ból zenéjét is, de a Millió dolláros bébi-ben és A dicsőség zászlaja című Eastwood-filmben is dolgozott. Jelenleg Fabienne Berthaud színésznő-rendezőnő legújabb készülő filmjében (Pieds nus sur les limaces - Lily Sometimes) dolgozik, amelynek zenéjét hazánkban vették fel, ugyanis a gyártó Le Petit Bureau a Pusztai Ferenc nevével fémjelzett KMH Film szakmai partnere, így Michael Stevens a Magyar Rádió Zenekarával és Jean-Luc Tingaud karmesterrel vette fel a film zenéjét Budapesten.

Clint Eastwood mindig részt vesz a saját filmjeinek zenéjében: az Invictusban felcsendülő Invictus 9,000 Days című dal Clint Eastwood, Dina Eastwood és Michael Stevens közreműködésével készült. Korábban Jamie Cullummal közösen készítették a Gran Torino főcímdalát, amelyért Golden Globe-ra is jelölték őket. Michael Stevens és Kyle Eastwood (Clint Eastwood fia és a hamarosan Magyarországon koncertező Kyle Eastwood Band vezetője) jó kapcsolata még a főiskolára vezet vissza, ahol közös együttesük volt, és Clint A zöldfülű című filmjéhez is tőlük kért zenéket. Stevens a másik Eastwood-gyermekkel, Alisonnal is együttdolgozott a Rails & Ties című filmjében, és a Levelek Iwo Jimából, A dicsőség napjai, A millió dolláros bébi és a Titokzatos folyó megzenésítését pedig Kyle-lal együtt végezték.

Stevens a legendás zeneszerzővel, Hans Zimmerrel is együttdolgozott, többek között az Oscar-díjas Oroszlánkirály zenéjén is. Stevens is azóta is Zimmert tekinti mesterének: "Tőle tanultam mindent, soha nem hagyta el a stúdiót, gyakorlatilag ott élt, fantaszikus volt látni, ahogyan létrehozza a film zenéjét."

Fabienne Berthaud filmje, a Lily Sometimes egy testvérpár történetét követi: anyjuk hirtelen halála után az idősebb nővér kénytelen magához venni az addig egy vidéki otthonban élő, személyiségzavaros testvérét -  két nővér szerepében Diane Kruger és Ludivine Sagnier lesz látható. A francia film zenéjét, amelyet Michael Stevens szerzett, Magyarországon vették fel az MR Szimfonikusok és Jean-Luc Tingaud karmesterrel.  "Nagyon jó volt a Rádió zenekarával dolgozni, láthatóan tapasztaltak voltak és megvolt bennük a filmzenéhez szükséges érzékenység." - értékelte a közös munkát a zeneszerző. Stevens elmondta, hogy a nagy stúdiómunkák után egy kisebb francia művészfilmben dolgozni sokkal művészibb élmény volt, szabadabban tudtak együttműködni a rendezővel. "A zene sokszor hangulat kérdése, ezért nehéz döntéseket hozni róla."

A magyar rendezőkkel való együttműködésről Stevens elmondta, hogy csak a forgatókönyv elolvasása után igent mondani egy projektre, de nem szeret a film készítésétől szeparáltan dolgozni. "Ide kell jönnöm, itt kell lennem a vágás során. Ezt még Hans Zimmertől tanultam, hogy a zenének a kép közelében kell megszületnie. Van egy hordozható stúdióm, így a produkciós irodákban nagyon kényelmesen tudok én is dolgozni."