Fliegauf Benedek az MTI-nek elmondta: a német-magyar-francia koprodukcióban készült Wombot 35 nap alatt forgatta mintegy 3,6 millió euróból (körülbelül 985 millió forintból), amelynek csaknem háromnegyede német, egynegyede pedig magyar forrásokból származott. A rendező felidézte: negyedik nagyjátékfilmjének premierje a 63. Locarnói Nemzetközi Filmfesztiválon volt, ahol az ifjúsági zsűri különdíját kapta az alkotás.

A Womb forgatókönyvével elnyerte a Script East forgatókönyv-fejlesztő fórum díját, a Krzysztof Kieslowski-díjat is. "A filmet számos fesztiválon vetítették, a többi közt Londonban, Thessalonikiben, Torontóban, Hamburgban, Mumbaiban. A legnagyobb élmény azonban az izlandi fesztivál volt, ahova mint fiatal mestert hívtak meg. Az idős mester pedig Jim Jarmusch volt" - mesélte a rendező, majd hozzátette: a Wombot meghívták Mexikóba és a Isztambulba is. Az előbbin versenybe is száll, míg az utóbbin - mivel Fliegauf Benedek zsűritag lesz - az alkotást a versenyprogramon kívül vetítik.

 


Nézd meg a Womb előzetesét!


"Nem volt bennem olyan szándék, hogy valami igazán "fliegaufosat" csináljak, de szerencsére úgy tűnik, az lett. A film egy szélsőséges helyzetről szól, ehhez kerestem meg a formát. Végül a konzervatív megoldást választottam, mert így az extremitás és a konzervatív forma érdekes feszültségbe került" - fogalmazott a rendező. Az alkotás egy fiatal pár, Rebecca és Thomas történetéről szól. A fiú baleset áldozata lesz, a lány úgy dönt, hogy megszüli férje klónját.

A címválasztásról Fliegauf Benedek úgy vélekedett, hogy a Womb (anyaméh) szorosan a történetre reflektál, hiszen Rebecca volt szerelmét a saját méhe által szeretné visszakapni. Kiemelte: Rebecca választása a legszebb példája az önfeláldozásnak. "Lehet, hogy először inkább önzőnek tűnik, hiszen a lány nem hajlandó elengedni a szerelmét. De benne van az önfeláldozás szépsége is, hiszen a saját testéből ad új életet a férfinak" - fogalmazott a rendező.

womb2_500
A rendező a szereplőkkel


Fliegauf Benedek arról is beszélt, hogy először regényt szeretett volna írni a történetből. "Mindig is szerettem írni, és perverz módon azt terveztem, hogy én fogom a könyvemet filmre adaptálni. A film elkészültével azonban a téma véget ért a számomra" - jegyezte meg. A filmet Németországban, az Északi-tenger partján forgatták, amit Fliegauf Benedek azzal indokolt, hogy mindig vonzotta a hűvös tengerpart. "Számomra van valami közös az anyaméh, a nőiség és a tenger között" - vallotta a rendező, hozzátéve, hogy velük egy időben, néhány méterrel arrébb forgatott Roman Polanski is, aki akkoriban a The Ghost Writer (Szellemíró) című filmjén dolgozott.

A női főszerepet játszó Eva Greenről - aki olyan filmekben tűnt fel, mint a Casino Royale, az Arséne Lupin - Fliegauf Benedek elmondta: a cannes-i filmfesztivál projektfejlesztő műhelyének tanára, az Oscar-díjas producer, Cédomir Kolar vetette fel, hogy játszhatná akár ő is Rebeccát. "Kiváló ötletnek tartottam, amúgy nem sokkal ez után Kolar lett a film francia producere. Akkorra már több próbafelvételen túl voltunk, és nem találtam meg a megfelelő színészt" - mesélte a rendező.

womb3_500


Eva Greent először Bernardo Bertolucci Álmodozók című filmjében látta. "Mivel egy extrém történetet akartam konzervatív formában elmesélni, Eva Green összetett szépsége nélkülözhetetlen volt. Olyan ő, mint egy gótikus hófehérke és ez egy elég izgalmas kombináció" - indokolta a választását a filmes. "Nagyon koncentráltan dolgozik, érzi a kamerát, öröm volt minden egyes forgatási nap" - tette hozzá.

Mint fogalmazott, hatalmas szerencséjük volt a férfi színésszel, Matt Smith-szel. "Matt Smith karrierje a szerződés aláírása után két hónappal ívelt fel, megkapta ugyanis a roppant népszerű brit tévéfilmsorozat, a Doctor Who főszerepét. Ezután akkora sztár lett, hogy ma már a paparazzik üldözik" - mesélte. "Ő ösztönösen dolgozik, mondhatni gyomorból. Ha egy jelenetre öt felvételt szántunk, ő ötféleképp játszott, így nekem csak választani kellett közülük".

Fliegauf Benedek kiemelte: a nagy költségvetés és a nemzetközi sztárok ellenére éppolyan szabadon dolgozhatott, mint Magyarországon forgatott filmjei esetében, ezért biztosra veszi, hogy az angol nyelvű filmkészítés nem csak egyszeri kaland volt számára.