Hatvankét éves volt. A Samantha’s Child című film felvételeit készítették vele Romániában, amikor szívrohamot kapott. A román és angol orvosok hiába próbáltak meg mindent, már nem tudták visszahozni.

Hemmings az angliai Guildfordban született. Már igen fiatal korában felfedezték művészi tehetségét. Tizenéves korában operaénekesként próbálta ki magát, majd az Epsom művészeti iskolában tanult festészetet. Első kiállítása 15 éves korában volt, emellett azonban kisebb szerepekben már ekkor is feltűnt a mozivásznon.

Leghíresebb, emblematikus alakítását Michelangelo Antonioni Nagyítás című filmjében nyújtotta. A Julio Cortazar novellából készült film egy fiatal, befutott fotós napjait meséli el, aki véletlenül egy gyilkosság szemtanúja lesz. A gyilkosságot nem látjuk, mint ahogy a fotós sem: a részletekre egy fotósorozat felnagyítása közben derül fény. A film azonban amellett, hogy krimiként is értelmezhető, többrétegű, bonyolult kérdéseket boncolgató és körülíró alkotás. Antonioni a történetet a hatvanas évek Londonjának kulisszái közé helyezi: a David Hemmings játszotta fotós hasispartin éppúgy részt vesz, mint extatikus hangulatú Yardbirds koncerten. A film érzékletesen ragadja meg a hatvanas évek swinging Londonjának hangulatát. Az egyik jelenetben Hemmings egy Veruschka nevű modellel készít erotikus fotósorozatot. A remekül koreografált felvétel egy öt hónappal ezelőtti szavazáson „minden idők legforróbb szexjelenete” címet érdemelte ki.

Hemmings a Nagyítás után a Barbarella című filmben játszott, Brigitte Bardot oldalán, majd a Camelot és a Könnyűlovasság támadása következett. A hetvenes évek elején aztán a filmrendezés felé fordult. A rengeteg tv-epizód és másod/harmadvonalbeli produkció közül kiemelkedik a Csak egy dzsigoló című film, David Bowie főszereplésével. Színészi visszatérését a Gladiátorban eljátszott Cassius szerep jelentette. Korábbi sikereit azonban már sosem érte el, a nagy comeback csak nem akart sikerülni. Az ifjú fotográfus viszont velünk marad, amíg van celluloid, biztosan.