A tartalomból:

BRIT BRIGANTIK
Danny Boyle ír munkáscsaládba született, ami társadalmi realista filmezésre predesztinálhatta volna. Hogy nem így történt, azt katolikus anyja hatásának tulajdonítja, akitől nem vallásosságot, hanem humanizmust, az ember eredendő jóságába vetett idealista hitet örökölt. „Spirituális ateista”. Papnak készült, de szerinte a rendezői hivatás is hasonló jellegű. „Utat mutatunk az embereknek, nagy adag színpadiassággal”. Ezt teszi: extravagáns, szuggesztív stílusával közvetít morális tézist, társadalomkritikát, felemelő (film)élményt nyújtva kelt reményt, életvágyat a nagyközönségben.
- Csiger Ádám: Milliók mozija (Danny Boyle)
- Roboz Gábor: Antihipnózis (Danny Boyle: Transz)
- Kránitz Bence: Ölésre ítélve (Hasfelmetsző Jack a moziban)
- Kovács Marcell: Aljas napok (Ben Wheatley)
- Varró Attila: A világ tetején (Brit bűnfilmek)

MAGYAR MŰHELY
A Kádár-rendszer összeomlásáról alig készültek filmek (regények se nagyon). A magyar rendszerváltásnak nincs tükörképe. Kísértet járja be Kelet-Európát, a bársonyos forradalom kísértete. Merthogy a cseh, lengyel, (kelet-)német film sem bővelkedik rendszerváltás-filmekben. Még e műfaj klasszikus darabját (Goodbye Lenin) is -- ahol a szocializmus leváltása azért mégiscsak lelkesítő, eufórikus eseménynek látszik -- áthatja a szkepszis: örömteli fordulat – de nem mindenkinek.
- Schubert Gusztáv: Kísértet-história (Kapa, Pepe és a történelem)
- Vincze Teréz: „A múltat kell megoldani” (Kortárs történelmi filmek)
- Huber Zoltán: Teambuilding a diktatúrában (Gertler Viktor. Állami Áruház)
- Kovács Kata: „Látszik valami az arcán” (Beszélgetés Nagy Dénessel)
- Bilsiczky Balázs: Spontán égés (Beszélgetés Császi Ádámmal)  

INDIE AMERIKA
A rendező  neve valószínűleg csak keveseknek ismerős, de Beavis és Butthead idétlen figurájával mindenki találkozhatott már. Judge szatirikus humora a Beavis és Butt-head lezárásával nem tűnt el, csak átalakult. Az 1997-től közel tizennégy éven keresztül sugárzott Texas királyaiban, majd a Hivatali patkányokban, a Hülyék Paradicsomában és a Kivonatban.
- Géczi Zoltán: Az Irgalmatlan Nővérek ultimátuma (Beszélgetés Jen és Sylvia Soskával)
- Pernecker Dávid: Hö-hö-hö (Mike Judge)
- Orosdy Dániel: Sztárok és függetlenek (Korszakalkotók – Kortárs amerikai filmrendezők)
- Horváth Eszter: Társas magány (Indie Titanic)
- Teszár Dávid: A bal kéz útja (Jen és Sylvia Soska: American Mary)
- Sepsi László: Csak videóra (Hatvani Balázs: Gingerclown 3D)

FRANCIS SCOTT FITZGERALD
- Varga Dénes: Mindhalálig jazz (Fitzgerald és Hollywood)
- Varró Attila: Előre a Múltba (Baz Luhrmann: A nagy Gatsby)

FILMISKOLAmichel
- Geréb Anna: Balettbábszínházfilm (Alekszandr Sirjajev, az ősfilmes)

MOZIPEST
- Erdélyi Z. Ágnes: „Össze tudjuk rakni Budapestből a világot” (Beszélgetés Koltai Lajossal)

FILM/REGÉNY
- Hegyi Zoltán: Újraolvasó (Boris Vian: Tajtékos napok)
- Horváth Eszter: Sandacsacsa és Szívtépő (Michel Gondry: Tajtékos napok)

KRITIKA
- Sepsi László: A legenda magányossága (Wong Kar-wai: A nagymester)
- Gelencsér Gábor: Pinceforradalom (Bernardo Bertolucci: Én és te)
- Barotányi Zoltán: A selejt bosszúja (Dézsy Zoltán: Elment az öszöd)


Legyél a Filmvilág mecénása: Vedd meg, védd meg!
A Filmvilág már az interneten (dimag.hu) is előfizethető és olvasható!