A fesztivál rögtön egy magyar vonatkozású filmmel nyit. Mint azt Elekes Szentágotai Blankától, a fesztivál igazgatójától megtudtuk, június 6-án bemutatásra kerül a hat fiatal kelet-, illetve közép-európai rendező által rendezettLost and Found című omnibusz film, az idei berlini filmfesztivál Forum szekciójában debütált. Az animációs betétekkel összekötött öt rövidfilm egyikét Mundruczó Kornél rendezte, míg a további alkotók a bolgár Nadejda Koseva, a szerb Stefan Arsenijevic, a román Cristian Mungiu, az észt Mait Laas, valamint a bosnyák Jasmila Zbanić. Szintén a megnyitón kerülnek átadásra a fesztivál életműdíjai, melyeket a fesztivál szervezői ítéltek oda Törőcsik Marinak és Jancsó Miklósnak. A zárófilm az idei berlini filmfesztivál egyik versenyfilmje, Hannes Stöhr One Day in Europe című alkotása lesz, amely négy epizódban mutatja be a Bajnokok Ligája döntőjének napját, amikor Moszkvában összecsap egymással a Galatasaray Isztambul valamint a Deportivo La Coruna. A fesztiváligazgató az egyelőre nem publikus 120-as vendéglistán túl egy Los Angelesből érkező igazi sztárvendéggel is kecsegtetett. Elekes Szentágotai Blanka kiemelte továbbá, hogy a mustra félmillió eurós, azaz 120-125 millió forintos költségvetését a városon és a megyén túl - melyek teljes mellszélességgel állnak a rendezvény mögött -, különböző szponzorok állják majd, erről azonban csak később nyilatkoznak a szervezők.

A fesztivál fődíját, az Ezüst Országalmát a versenyprogram legjobb nagyjátékfilmje, míg a Bronz Országalmát a versenyprogram legjobb kisjátékfilmjének rendezője veheti át. Díjat kap továbbá bármely versenyben szereplő film legjobb női, illetve legjobb férfi szereplője. Hogy miért nem arany lesz az országalma, azt a szervezők mindössze azzal magyarázzák, hogy nem szeretik az aranyat.

Michai Chrilov, a fesztivál művészeti igazgatója, a kolozsvári Transylvania Fesztivál programigazgatója elárulta, csupa premierfilmet vetítenek majd, amelyek még nem kerültek forgalmazásba, noha lehet, hogy épp a mustra folytán előbb-utóbb láthatóak lesznek a hazai mozikban. A versenyprogram kizárólag európai mozikból válogat, a szervezők lehetőleg minél színesebb palettát kívántak összeállítani. A programigazgató a mezőny tíz filmjéből egyelőre ötöt jelentett be. Felhívta a figyelmet a svéd kultrendező, Lukas Moodysson A Hole in My Heart című sokkoló és nehéz filmjére, a horvát Arsen Anton Ostojić A Wonderful Night in Split című elsőfilmjére, valamint a szlovén Vinko Mörderndorfer rengeteg vitát kiváltott Suburbs című fimjére. Látható lesz továbbá Oliver Paulus és Stefan Hillebrand When the Right One Comes Along című svájci-német majdnem gerilla koprodukciója, valamint az idei berlini filmfesztivál Panorama szekciójában bemutatott finn családi dráma, a Kari Paljakka rendezte For the Living and the Dead. Ezen kívül egy spanyol, egy cseh és egy magyar alkotás is versenyez majd, utóbbi, ha elkészül addigra, a fesztiválon debütál majd. A program extrameglepetésének ígérik a fesztivál előtt három héttel megrendezésre kerülő Cannes-i Filmfesztivál egyik versenyfilmjét.

A Telitalálat szekció keretén belül az elmúlt esztendő legnagyobb fesztiválsikerei, tehát azok a filmek kerülnek bemutatásra, amelyek számíthatnak a közönség szeretetére. Itt, az előző szekcióval ellentétben, nincs földrajzi megkötés, a világ minden tájáról érkeznek filmek. Itt lesz Juan-Pablo Rebello és Pablo Stoll Whisky című sokszoros díjnyertes mozija, Fruit Chan, Miike Takashi, valamint Park Chan-wook közös produkciója, a Three… Extremes című omnibusz film, a svéd Tomas Alfredson 190 perces családeposza, a Four Shades of Brown, a tavalyi berlini filmfesztivál Panorama Special programjában bemutatott francia-izraeli koprodukció, a Raphael Nadjari rendezte Avanim, valamint a Private című Saverio Costanzo film.

A TérKép szekció célja, hogy mindig egy-egy ország filmgyártását mutassa be. Az idei reprezentatív válogatás keretében az egyre eladhatóbb, fesztiválsikert fesztiválsikerre halmozó dél-koreai mozi mutatkozik be. A hat filmet tartalmazó válogatásban bemutatásra kerül E J-Yong Veszedelmes viszonyok -daptációja, Untold Scandal, továbbá a a horrort akcióval keverő Save the Green Planet, illetve a sorozatgyilkos-sztorit felvázoló Memories of Murder című filmek.

Szintén egy hat filmet tartalmaz a 66-os út szekció. Ezen keresztül nyújt bepillantást a fesztivál az amerikai független filmgyártásba. Bemutatásra kerül az egyik legfontosabb kortárs amerikai, Matthew Barney klasszikusa, a videóinstallációkkal és happeningekkel feltunningolt  Cremaster 3, Dylan Kidd P.S. ill. Todd Solondz Palindromes című mozija, valamint Andrew Jarecki lassan klasszikusnak számító dokumentumfilmje, a pedofíliát körüljáró  Capturing the Friedmans.

A McVilág: A globalizáció arcai szekció a legfontosabb szociális és politikai kérdéseket igyekszik feszegetni. A sokszorosan díjazott, többek között Európai Filmdíjal jutalmazott dokumentumfilm, a Darwin’s Nightmare a szekció egyik legizgalmasabb bemutatójának ígérkezik. Látható lesz még a hazánkban is megjelent No Logo című könyv szerzőjének, Naomi Kleinnek, a The Take című alkotása is, mely egy argentín gyár visszafoglalását vette filmre. A szekció keretében a vetítéseket beszélgetések és tanácskozások egészítik ki, melyeken a szervezők reményei szerint az alkotók is részt vesznek majd. Kriston László, a szervezőbizottság tagja ehhez még hozzátette, mivel rendkívül komplex a témafelvetés, három-három játék és dokumentumfilmmel próbálják reperezentálni az elüzletiesedett, egysíkúvá vált világ közállapotait bemutató mozikat.

Terveznek továbbá egy Testközelben című retrospektív szekciót is, melynek legfőbb erénye, hogy maga az alkotó is jelen lesz, személyéről, mint annyi más részletről, azonban egyelőre nem adtak információt a szervezők. A négy székesfehérvári helyszín is homályban maradt, ami biztos, hogy a Technika Háza lesz a fesztiválközpont. Elekes Szentágotai Blanka a helyszínválasztást a vetítések számától tette függővé, az azonban még eldöntetlen. A fent említett információkról, továbbá az öttagú nemzetközi zsűri összetételéről, a gesztusnak szánt pénzdíjról, a jegyárakról és kedvezményekről, az eddig nem említett filmekről, illetve a szponzorok kilétéről a szervezők alig másfél héttel az esemény előtt, a május 24-én megrendezésre kerülő sajtótájékoztatón kívánnak nyilatkozni.