„A nagy hatalommal nagy felelősség is jár.” De milyen felelőssége lehet egy hősnek, ha ő csak egy egyszerű, igaz, a csirkekeltető üzemből megszökött tyúk? Hősnőnk egyszerre vicces és nagyon veszélyes kalandok után egy romos étterem udvarán köt ki. Itt rátalál a szerelemre, de szembe kell néznie a tyúkól hierarchiájával, és meg kell védenie a tojásait, amelyeket az étterem tulajdonosa rigorózusan gyűjt össze nap mint nap. A tyúk mindenekelőtt és szenvedélyesen saját csibéket akar. Humoros, szívmelengető és kétségbeesett küzdelmei környezetével és az emberi lények összetett világával, tele van tragikus kompromisszumokkal, vereségekkel és győzelmekkel.
A tyúk családalapítási sikertörténetével párhuzamosan egy szörnyű emberi tragédia bontakozik ki a háttérben. És ahogy tanúi vagyunk az élet diadalának, szembesülünk a bűnhöz vezető út egyre pusztítóbb szakaszaival.
„Filmem az ókori görög tragédiák alapvető mechanizmusait felhasználva mutatja be az egyéni sorsokat. Egy egyetemes problémával foglalkozik, amely az egész emberiség középpontjában áll: vajon az egyének mentesülhetnek-e az erkölcsi felelősség alól, ha csak passzív résztvevői az eseményeknek?

A történet többrétegű, mint egy hologram, ugyanazt a képet mutatja különböző síkokban és dimenziókban, két különböző sorson keresztül. Az egyik egy tyúké, a másik egy emberé. Természetesen a kettő egymástól függ, összefonódik, és bár különböző célok és motivációk vezérlik őket, elválaszthatatlanok. A tyúk létezésének kicsinysége és „békéje” ebben a filmben találkozik az emberi életek tragédiájával egy globális probléma közepette.
A tyúk című filmben azzal a gondolattal játszottam, hogy mi történik, ha nem az emberi történet van a középpontban, hanem mi, emberek vagyunk a „mellékszál” a történetben? Eddig minden filmemben szerepeltek állatok. A kezdetektől fogva úgy láttam a világot, mint egy olyan helyet, ahol minden létező dolog, ember, állat, növény, kő, egyenlő jelentőséggel bír, mert létezésük a múlt és a jövő közötti pillanatban kölcsönhatásba lép. És aztán természetesen, visszatekintve, mi, emberek, történeteket építünk ezekből - a saját történeteinket.
A film elkészítésének egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy úgy döntöttünk, valódi állatokkal dolgozunk, és nem használunk számítógépes trükköket vagy mesterséges intelligenciát a film készítésekor. Ez egy biocsirkés film„ - osztotta meg gondolatait az Európa Filmdíjas Pálfi György legújabb filmjéről.

A tyúk finanszírozását 2020-ban kezdte el megszervezni Muhi András producer, amely végül német-görög-magyar koprodukcióban készült el.
A forgatókönyet Pálfi György (Hukkle, Taxidermia, Final Cut- Hölgyeim és Uraim, Mindörökké) és Ruttkay Zsófia (Taxidermia, Final Cut - Hölgyeim és Uraim, Szabadesés, Hunyadi-sorozat) írták, a főszereplők Loannis Kokiasmenos, Maria Diakopanagioti, Argyris Pantazaras és a Tyúk. A film operatőre Giorgos Karvelas, gyártója a Pallas Film, a View Master Films, a Twenty Twenty Vision és a FocusFox, producerei Thanassis Karathanos, Martin Hampel, Costas Lambropoulos, Giorgos Kiriakos, koproducerei Muhi András (Rengeteg, Womb, Csak a szél, Testről és lélekről, Larry) és Ferenczy Gábor (A martfűi rém, Ernelláék Farkaséknál, Szelíd, Átjáróház). A tyúk vágója Lemhényi Réka (Final Cut-Hölgyeim és Uraim, Terápia, Vándorszínészek).Magyarországi koprodukciós cége a FocusFox, nemzetközi forgalmazója Lucky Number.
Pálfi György filmje várhatóan jövő februárban kerül a magyar mozikba.



