„Lassan jó lenne elveszíteni ezt a párhuzamot. A Valami Amerika, azon kívül, hogy műfaját tekintve is egész más film, egyáltalán nem kezdett erősen, jóval később indult be a nézettség. A Kontroll indulása alapján versenyben lehet vele, de megjósolhatatlan a vége. Szerintem sokkal többet mond az a tény, hogy a filmünk a vele egyszerre induló Russel Crowe és Clint Eastwood filmeknél egyértelműen jobban teljesít” – mondta el Hutlassa a filmhunak.

A második heti nézőszám már nem kizárólag a bemutatót megelőző médiakampány függvénye, ekkor már az első heti nézők véleménye is nyom a latba. Hutlassa például már hallott olyan vetítésről, ahol előre mondták a poénokat.

„Vannak akik már másodszor-harmadszor nézik meg a filmet. Ezt egyébként mindenkinek tudom ajánlani, főleg, ha elsőre nem értett meg mindent. A tapasztalatok szerint második nézésre minden a helyére kerül”

A rendező a magyar filmnél szokatlan kezdeti siker ellenére is folyton azon aggódik, hogy hol áll meg a nézőszám. „Felváltva telefonálunk Nimróddal a legfrissebb adatokért. Ha százezer fölé tudunk menni, az egy nagy áttörés lesz, de lehet, hogy akkor sem nyugszunk meg, mert az ember mindig újabb célt tűz ki magának.”

A gyártó Café Reklám nem csak a moziba kerülésig tekinti magáénak a filmet, hanem folyamatosan részt vesz a kampányban. Másfél hét múlva kerül a boltokba a film zenéje, menni fog egy klip a zenecsatornán is, nagyrészt a filmből vett képekkel, Antal Nimród rendezésében. Ezen kívül nem csökkennek a sajtómegjelenések, tegnap pedig Pindroch Csaba, Badár Sándor és Nagy Zsolt ellenőrnek öltözve osztogatott mozijegyeket a Deák téren.

fotó - Jávor Dániel