magazin

Játssz velünk a két magyar származású filmmogulról szóló könyvekért!

A Filmhu és a FilmHungary közös nyereményjátékában 2-2 példányt sorsolunk ki a Zukor Adolf: A közönség sohasem téved és az Upton Sinclar bemutatja:…

tovább

magazin

Kreatív Európa történetek a fejlesztésről: Moviebar

A Moviebar Productions egy izgalmas kísérleti projekt, a Király Tamás divattervező életét feldolgozó dokumentumfilm fejlesztéséhez vette igénybe a…

tovább

magazin

Egész Magyarországot torkon ragadja a valóság

Az online formátumnak hála idén az ország bármely pontjáról becsatlakozhatunk a Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválra. Érdemes lesz,…

tovább

magazin

Fiatal rajzolóként csak protekcióval lehetett bekerülni a Pannóniába

Orosz Anna Ida filmtörténész, kurátor és Fülöp József, a MOME rektora voltak az első vendégei a hiánypótló sorozatnak, amely a magyar animáció…

tovább

magazin

A lengyel anya és fia Budapesten keresik a boldogságot

Lengyel-magyar koprodukció gyártás-előkészítését támogatja a Nemzeti Filmintézet: Rafael Kapelinski Budapesti napló című filmjében egy kisfiú és…

tovább

magazin

Kisfilmekkel rákapcsolódni Hamvas Béla gondolatvilágára

Katona Zsuzsa évek óta foglalkozik Hamvas Béla életművének dokumentumfilmes és könyves feldolgozásával. Az Új Közjáték nevű, rövid filmetűdökre…

tovább

magazin

Wrochna Fanni: Idegen nyelven játszani nagy szabadság, nem hallom, ha hamis vagyok

Többször felvételizett az SZFE valamelyik színész szakára, végül Bolognába, majd Rómába ment szerencsét próbálni, és öt évre kint is ragadt. Wrochna…

tovább

magazin

Ahogy a vadnyugaton, úgy Hollywood születésekor is hihetetlen dolgok történtek

Upton Sinclair William Foxról szóló életrajzi kötete a harmincas, Adolph Zukor A közönség sohasem téved című önéletrajzi kötete pedig az ötvenes…

tovább

magazin

Kreatív Európa történetek a fejlesztésről: Campfilm

A 2007-ben megalakult Campfilm fókuszában főleg magas művészi igénnyel elkészített, társadalmi témákkal foglalkozó dokumentum- és játékfilmek…

tovább

magazin

Sodrásban: Rosamund Pike kicsinál a szeretetével

A Holtodiglan főszereplője végre megint nagyon gonosz lesz, közben szembenézünk Európa poszt-apokaliptikus jövőjével és újra átéljük a Viszkis…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Egy napon, ami talán el sem jön soha, majd én is kérek tőled valamit.

Don Vito Corleone / A keresztapa

Oszd meg! Az összes idézet