magazin
A Filmhu és a FilmHungary közös nyereményjátékában 2-2 példányt sorsolunk ki a Zukor Adolf: A közönség sohasem téved és az Upton Sinclar bemutatja:…
továbbmagazin
A Moviebar Productions egy izgalmas kísérleti projekt, a Király Tamás divattervező életét feldolgozó dokumentumfilm fejlesztéséhez vette igénybe a…
továbbmagazin
Az online formátumnak hála idén az ország bármely pontjáról becsatlakozhatunk a Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválra. Érdemes lesz,…
továbbmagazin
Orosz Anna Ida filmtörténész, kurátor és Fülöp József, a MOME rektora voltak az első vendégei a hiánypótló sorozatnak, amely a magyar animáció…
továbbmagazin
Lengyel-magyar koprodukció gyártás-előkészítését támogatja a Nemzeti Filmintézet: Rafael Kapelinski Budapesti napló című filmjében egy kisfiú és…
továbbmagazin
Katona Zsuzsa évek óta foglalkozik Hamvas Béla életművének dokumentumfilmes és könyves feldolgozásával. Az Új Közjáték nevű, rövid filmetűdökre…
továbbmagazin
Többször felvételizett az SZFE valamelyik színész szakára, végül Bolognába, majd Rómába ment szerencsét próbálni, és öt évre kint is ragadt. Wrochna…
továbbmagazin
Upton Sinclair William Foxról szóló életrajzi kötete a harmincas, Adolph Zukor A közönség sohasem téved című önéletrajzi kötete pedig az ötvenes…
továbbmagazin
A 2007-ben megalakult Campfilm fókuszában főleg magas művészi igénnyel elkészített, társadalmi témákkal foglalkozó dokumentum- és játékfilmek…
továbbmagazin
A Holtodiglan főszereplője végre megint nagyon gonosz lesz, közben szembenézünk Európa poszt-apokaliptikus jövőjével és újra átéljük a Viszkis…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéDon Vito Corleone / A keresztapa