magazin

Örömmel sétálunk bele Sam Levinson és Rév Marcell kritikuscsapdájába

Sam Levinson személyes élményeit sűrű párkapcsolati drámába gyúrva a saját alkotói módszerére reflektál. A Rév Marcell fényképezte Malcolm és Marie…

tovább

magazin

Boldog családokat szakítunk szét, csak hogy legyen malacsült a tányéron

Disznóól még sosem vált olyan szép és drámai helyszínné, mint Viktor Koszakovszkij fekete-fehér, narrátort és kísérőzenét is nélkülöző…

tovább

magazin

Meghívta Horvát Lilit, és magyar filmeket vásárolt a Criterion

Nagy megtiszteltetés érte a Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre rendezőjét. Wes Anderson és Christopher Nolan nyomába lépve ő is…

tovább

magazin

Kreatív Európa történetek: Ezért érdemes filmet csinálni

A Kreatív Európa 2014-es indulása óta több mint 150 magyar projekt részesült MEDIA támogatásban, idén pedig új szakasz indul a keretprogramban.…

tovább

magazin

Tarr Béla: Jó lett volna, ha megmarad mesének

"Legyen benned energia, düh, bátorság és szarjál az egészre!" - üzeni Tarr Béla a pályakezdő filmeseknek. A legendás rendező a 20 éves Werckmeister…

tovább

magazin

Nézd meg Dudás Balázs két díjnyertes filmjét!

Vilmányi Benett kockázatos üzletbe fog a szerb határon és egy meglepően fordulatos kapcsolati válságba keveredik Sodró Elizával. Dudás Balázs két,…

tovább

magazin

Spielberg vastornyai ma is kiemelkednek a krakkói erdőből

A tavaszi korlátozások idején magyar filmekhez kötődő kiránduló helyeket ajánlottunk, a Gerilla, A tizedes meg a többiek és az Egri csillagok…

tovább

magazin

Sodrásban: Éjszakai szakítópróba Zendayával

Az Eufória sztárja Rév Marcell kamerája előtt él át egy párkapcsolati viharokkal teli éjszakát, feltárul az influenszerek ellentmondásos világa,…

tovább

magazin

Tarr Béla bálnája ma is ott terpeszkedik a főterünkön – Werckmeister harmóniák 20

Éppen húsz éve mutatták be Tarr Béla egyik főművét, a Werckmeister harmóniákat. Az évforduló tökéletes alkalom, hogy ismét útra keljünk Valuskával…

tovább

magazin

Medvigy Gábor: Az éjszaka létrehozásához kell a legtöbb fény

20 évvel ezelőtt, 2001. február 1-én mutatták be a Filmszemle nyitófilmjeként a Werckmeister harmóniákat. Tarr Béla és Krasznahorkai László harmadik…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Belenéztem a pohárba, és arra gondoltam: szex. szex. szex. szex. szex. szex. szex.

a férfi / A nő másik arca

Oszd meg! Az összes idézet