magazin
A Nemzeti Filmintézet - Filmarchívum vezetőjeként a bezártság elején főként a restaurációs munkákat kellett átszerveznie, de rájött, hogy sok olyan…
továbbmagazin
2004-ben alapította a Moviebar filmgyártó céget, két éve úgy érezte, érdemes szerencsét próbálni Hollywoodban. Turán Eszter mesélt a Los Angeles-i…
továbbmagazin
Díjakkal halmozták el a FOMO vágásáért, a magyar filmkritikusok és a Magyar Filmakadémia is őt kiáltotta ki a tavalyi év legjobb vágójának. Azt…
továbbmagazin
A tévében is bemutatkozik Tóth Barnabás megindító filmdrámája, amely majdnem Oscar-jelölésig jutott, márciusban pedig tarolt a Magyar Filmdíj…
továbbmagazin
A Rossz versek látványtervezője és a Jupiter holdja art directora is túl van a lakásban töltött 50. napon. A kötelező karanténos projekteket…
továbbmagazin
A Mindenki és a Foglyok rendezőjének figyelme új filmjének forgatókönyve és 11 hónapos kislánya között oszlik meg. A kicsi miatt még óvatosabban…
továbbmagazin
A Psyché és a Kutya éji dala a rendező kísérletező filmnyelvi megoldásai és kozmikus világlátása miatt különleges részét képezik a magyar…
továbbmagazin
A Partizánok és A Mentor című rövidfilmek rendezőjét, Szabó Szonját egy pörgős tévés munka után érte a világszintű megállás, de nem bánja, hogy így…
továbbmagazin
Párizs egyik hírhedt nyomornegyedében játszódik a Nyomorultak, amely csak címében és helyszínében egyezik meg a klasszikus regénnyel: sokkal…
továbbmagazin
A Viszkis sztárja felköltözött a Mátrába, és idilli körülmények között tölti napjait a barátnőjével. Attól fél, hogy nehéz lesz visszarázódni a…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié