magazin
Inkubátoros tervnek indult, FIPRESCI-díjas elsőfilm lett belőle: az Egy nap nem csak minket magyarokat, hanem a nemzetközi kritikusokat is…
továbbmagazin
Az imponáló fesztiválszereplések ellenére is kisebb csodára van szükség, hogy egy hazai kisjátékfilm moziforgalmazásba kerüljön, de az előttünk álló…
továbbmagazin
Családi tragédiák, ifjúkori románcok és szertefoszló álmok – az ELTE Filmtudomány mesterszakának diákjai idén főképp drámai témákat választottak,…
továbbmagazin
A Kamaszkor végével Friss Hús-fődíjat nyert és Torontóba is eljutott, A csatárnő bal lába életveszélyes című kisfilmjét pedig az Inkubátor programba…
továbbmagazin
Szombat este debütál a képernyőn Török Ferenc tavaly bemutatott történelmi drámája, a múlttal való szembenézés jegyében készült 1945. Török…
továbbmagazin
A fesztivál végére érkeztünk el a legfőbb szenzációhoz: hét évvel a Melankólia botrányos bemutatója és az azt követő kitiltás után, A ház, amit Jack…
továbbmagazin
Grunwalsky Ferenc rendező, operatőr és forgatókönyvíró 1968-ban végzett a Színház- és Filmművészeti Főiskola film- és televíziórendező szakán, majd…
továbbmagazin
A szombat esti eredményhirdetést követően a díjnyertes filmek levetítésével ért véget az idei Zsigmond Vilmos Filmfesztivál Szegeden. A második…
továbbmagazin
Adott egy kisváros a szocializmus éveiben, egy konténernyi puccos nyugati holmi, egy csapat divat-megvonásban szenvedő falusi asszony és már meg is…
továbbmagazin
Lenyűgöző elsőfilmben nemet váltott egy balerina, a francia botrányfilmes mindenkinek LSD-t kevert az italába, és a hazájában 20 évre betiltott…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié