magazin
Senki sem az, aminek látszik! Simlis brókerek, ártatlanságot mímelő csábítók, emberi külsejű földönkívüliek, osztrák bodybuildernek álcázott…
továbbmagazin
Már az ötödik napomat töltöm Cannesban, ahol Szilágyi Zsófi filmjének ünneplése után beleástam magam a fesztivál óriási filmválogatásába. A bő…
továbbmagazin
F. Várkonyi Zsuzsa Férfiidők lányregénye című kötete alapján készül Tóth Barnabás második egész estés játékfilmje, az Akik maradtak. A történet egy…
továbbmagazin
Egy háromgyerekes anya 24 órányi küzdelmeiről forgatta le első nagyjátékfilmjét Szilágyi Zsófia, akit idén egy szem magyarként válogattak be a 71.…
továbbmagazin
A tavalyi sikeres bemutatkozás után ma elindul a 2. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amely a szombat esti záróvetítésig várja az…
továbbmagazin
A 71. Cannes-i filmfesztivál egyetlen magyar filmje Szilágyi Zsófi Egy nap-ja lesz, ami a Kritikusok Hete programban szerepel majd. A rangos…
továbbmagazin
A héten láthatjuk a tévében Vítézy László tavalyi filmdrámáját, majd partra szállunk, bejelentkezünk a magyar fővárosról elnevezett luxushotelbe,…
továbbmagazin
1968-ban megszállták Csehszlovákiát a Varsói Szerződés csapatai. Kerekes Péter producer meghívására 5 filmrendező (bolgár, orosz, német, lengyel és…
továbbmagazin
Világhírű művészeti alkotásokat megidéző, film noir elemekkel teletűzdelt animációs heist-film készülődik egy magyar stúdióban: három évnyi…
továbbmagazin
Zomborácz Virág első nagyjátékfilmjét, a fekete humorú Utóéletet 2014-ben mutatták be, elsőként a Karlovy Vary filmfesztiválon. Az író-rendező a…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié