magazin

Pszichológiai segítséget is nyújt Dér Asia filmje a rákkal küzdőknek

Mi a titka a magyar dokumentumfilm legújabb generációjának, akik itthon és nemzetközi szinten is komoly sikereket érnek el? Konkrétabban miért…

tovább

magazin

Inkubátor 8.0 – Brauner Máté: Eltérítés

Szeptember 22-én rendezik meg a nyolcadik Inkubátor Program döntőjét. A csodára való vágyódásról, a valóság megtagadásáról, és egy új valóság…

tovább

magazin

Inkubátor 8.0 – Szabó Márton István: Zajkapitány

Szeptember 22-én rendezik meg a nyolcadik Inkubátor Program döntőjét. A Zajkapitány című vígjátékban egy 75 éves, viszont soha fel nem növő DJ…

tovább

magazin

Ámulatba ejtő bolyongás az illúziók és a népművészet világában

Augusztusban négy animációs kisfilm is felkerült a Filmióra Orosz István és Keresztes Dóra (társ)rendezésében, többek közt a Vigyázat, lépcső!, az…

tovább

magazin

Minden lépés számít az ‘56-os menekültek sakkjátszmájában

Az Akik maradtak rendezője, Tóth Barnabás ezúttal zseniális sakkozókat és '56-os menekülteket ültet fel egy gyanús alakoktól hemzsegő vonatra, ahol…

tovább

magazin

Kígyóbűvölő így még nem vágyott a halálra

Mit csinál ma egy vándorcirkusz a werckmeisteres, vigasztalan Kelet-Európában? Vermes Dorka nagyjátékfilmes bemutatkozása hátborzongató látleletet…

tovább

magazin

Friss, mint a generáció, aminek a tantermében játszódik – a Magyarázat mindenre külföldi fogadtatása

A Cineuropa Reisz Gábort dicséri, a Hollywood Reporter a román új hullámot emlegeti, de a fő téma mindenkinél a magyar aktuál- és oktatáspolitika.…

tovább

magazin

Csend, belső nyugalom és méltóság — Salamon András Medvigy Gáborról

„Az elképesztő humorod, a visszafogott bölcsességed, a kemény szarkazmusod, a méltósággal viselt, magadba fojtott fájdalmaid mind-mind megmaradnak…

tovább

magazin

Van Magyarországban valami furcsa és megmagyarázhatatlan

Reisz Gábor harmadik nagyjátékfilmje, a Magyarázat mindenre összetett, sokszínű, fojtogató hangulatú társadalmi tabló a bipoláris Magyarországról, a…

tovább

magazin

Hogy került a kakas a peronra?

Miért fordul elő sokszor a magyar filmekben, hogy nem nevesítik a vidéki helyszínt? Hogyan látja egy budapesti rendező a vidéki életet? Miért fontos…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
4 órán belül végez az áldozatával, ha a lábát vagy az ujját marja meg. De ha az arcot vagy a törzset, akkor 20 percen belül beáll a halál. Figyelj jól, mert ez a rész vonatkozik rád.

Elle Driver / Kill Bill 2

Oszd meg! Az összes idézet