magazin
A dokumentumfilmesek rendszerint a Filmszemlén kerülnek valamelyest reflektorfénybe, de az ott rendezett kerekasztalok és beszélgetések rendre a…
továbbmagazin
Hollywood aranykorában a főcímek a producer nevével kezdődtek, a filmet az ő személyéhez kötötték, és a stáb többi tagjára (például a rendezőre)…
továbbmagazin
A filmhu rovatában szerzői jogi, filmjogi, médiajogi és a fentiekhez kapcsolódóan polgári jogi kérdésekkel lehet zaklatni a Cinego ügyvédeit. Heti…
továbbmagazin
Kim Ji-woon Leone-parafrázisa, A Jó, a Rossz és a Furcsa hazájában a tavalyi év legnézettebb filmje volt. A 30-as évek Mandzsúriájára adaptált…
továbbmagazin
Az MMK által kiírt, illetve kiírásra kerülő 2009. évi pályázatok az eddigi gyakorlathoz képest számos új rendelkezést tartalmaznak, amelyek háttere…
továbbmagazin
Nyugati rögvaló, maffia, magyaros megújulás, keleti szemlélődés - filmközeli és távolibb beszélgetések az aprilisi szaksajtóban.
továbbmagazin
Udine városában immár a 11. alkalommal rendezték meg Európa legnagyobb távol-keleti filmmustráját, amely a tavalyi esztendő kínai, hongkongi,…
továbbmagazin
A 2007-ben Észt Filmnapok néven indult rendezvénysorozat tavaly óta Észt Hét néven fut, és az északi ország kulturális életébe enged bepillantást…
továbbmagazin
Változó audiovizuális fogyasztási szokások, forgalmazói stratégiák, technológiai kihívások – melyek a magyar film szerkezeti-szervezeti, illetőleg…
továbbmagazin
Az amerikai képregény ezüstkorát Stan Lee és Jack Kirby nyitotta meg: az X-Men, a Pókember, Hulk, Daredevil és a Fantasztikus Négyes mind az ő…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié