magazin
A nyitófilm 3D mesevilága után éles fordulatot vett a fesztivál. Van itt minden, ami sikamlós, gyomorforgató és kegyetlen. Egy biztos, gyermekeknek…
továbbmagazin
Színes léggömbökön repít a kalandok birodalmába a legújabb Pixar animáció. Sok szívvel, humorral és a 3D bűvöletével indult a 62. Cannes-i…
továbbmagazin
Különleges programmal készül a Daazo.com az idei Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválra: az összes Cannes-ban Arany Pálmát nyert magyar rövidfilm…
továbbmagazin
A dokumentumfilmesek rendszerint a Filmszemlén kerülnek valamelyest reflektorfénybe, de az ott rendezett kerekasztalok és beszélgetések rendre a…
továbbmagazin
Hollywood aranykorában a főcímek a producer nevével kezdődtek, a filmet az ő személyéhez kötötték, és a stáb többi tagjára (például a rendezőre)…
továbbmagazin
A filmhu rovatában szerzői jogi, filmjogi, médiajogi és a fentiekhez kapcsolódóan polgári jogi kérdésekkel lehet zaklatni a Cinego ügyvédeit. Heti…
továbbmagazin
Kim Ji-woon Leone-parafrázisa, A Jó, a Rossz és a Furcsa hazájában a tavalyi év legnézettebb filmje volt. A 30-as évek Mandzsúriájára adaptált…
továbbmagazin
Az MMK által kiírt, illetve kiírásra kerülő 2009. évi pályázatok az eddigi gyakorlathoz képest számos új rendelkezést tartalmaznak, amelyek háttere…
továbbmagazin
Nyugati rögvaló, maffia, magyaros megújulás, keleti szemlélődés - filmközeli és távolibb beszélgetések az aprilisi szaksajtóban.
továbbmagazin
Udine városában immár a 11. alkalommal rendezték meg Európa legnagyobb távol-keleti filmmustráját, amely a tavalyi esztendő kínai, hongkongi,…
továbbFriss
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié