magazin

Médiaórák - Felnőtt-típusok a magyar filmvígjátékban

A Filmszemlén nyílt médiaórákon lehetett tapasztalatokat szerezni arról, milyen is a filmekhez kapcsolódó középiskolai oktatás. Most épp a Valami…

tovább

magazin

A Győri Filmalap bemutatkozása

Durst György, a Mediawave Alapítvány kuratóriumának elnöke bevezetőjében elmondta, Európában 100-150 regionális filmalap működik, amelyek jelentősen…

tovább

magazin

K1-K2: Egzisztenciál gyorstalpaló

Nevelőintézet, disznók közé zuhant eszméletlen gazda, háborúzni induló szerelmesek, azaz társadalmi problémák, a világ akarat egyfelől, érzékenység,…

tovább

magazin

Pater Sparrow: 1

Pater Sparrow első nagyjátékfilmje, az 1 olyan alkotás, melyre számos helytálló értelmezés adható – a „vége” főcím után azonban több dolog derül ki…

tovább

magazin

Fiatal magyar filmrendezők a magyar film külföldi esélyeiről, kitörési lehetőségeiről

Petrányi Viktória producer moderálta a beszélgetést, amelyen nyolc fiatal rendező beszélt a koprodukciós és nemzetközi filmes életről. Az alkotók…

tovább

magazin

Horváth Lili: Sorra hozza a rossz döntéseket

A Napszúrás című filmben Maja kisbabájával él egy nevelőintézetben. Itt találkozik Rózsával, a nevelőnőnővel, és sorsdöntő kapcsolat bontakozik ki…

tovább

magazin

A Szemle Fóton, Keszthelyen és Szombathelyen

Mármint a vidéki filmszemle hivatalossá teendő mértékegysége. Vagy legyen inkább egy tagló? Az biztos, hogy nem nézőszámmal, még kevésbé filmszámmal…

tovább

magazin

A fideszes zsidó egy moziszerető városban

A vidéki filmszemle harmadik állomásán, Keszthelyen sor került Hajdú Eszter A fideszes zsidó, a nemzeti érzés nélküli anya és a mediáció című…

tovább

magazin

A tiszta ész kritikája

Kezdünk besűrűsödni, nekem meg előjön a tömegiszonyom: egyik trémenszes állapotomban megjelent nekem Latinovits szelleme, és megkérdezte mit…

tovább

magazin

K7-K8: Agykalandfilmek

Ha közös nevezőre akarnánk hozni az idei Szemle K7-es kisjátékfilm szekciójának darabjait, tartalmi szempontok alapján olyan fogalmak is…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Szép volna, ha következő életünkben békák lehetnénk.

66 Szezon

Oszd meg! Az összes idézet