magazin
Ha nem lesz tévé, végünk lesz: időn és téren kívüli furcsa valóságban játszódik az Adás. Aki azt várja, hogy az Adás olyan lesz mint Az ember…
továbbmagazin
Pater Sparrow hosszú évek óta készült Stanislav Lem megfilmesítésére, és az Emberiség egy perce jó alapanyagnak bizonyult, hogy egy eklektikus…
továbbmagazin
Kosztolányi világában játszódik, ám mégis nagyon aktuális problémákról szól a Tréfa: amit Gárdos Péter gondol a világ erőszakosságáról,…
továbbmagazin
A három napos konferencián a digitális filmről, moziról és terjesztésről tartanak előadást szakemberek a Budapest Kongresszusi Központ Bartók…
továbbmagazin
Egy kisfiú bolyong a törökországi Kars városában, mindenáron találnia kell egy labdát a délutáni meccshez. Béres Dánielt (lapunk egykori…
továbbmagazin
Mennyire lehet hiteles egy magyar rendező kisfilmje a jugoszláv háború kapcsán? Erről is kérdeztük Ujj Mészáros Károlyt.
továbbmagazin
Szabó Julival és Lehoczky Tamással beszélgettünk, akik a Macskásember 0, avagy az orosz montázsiskola hatása egy magyar macskára kisfilmmel…
továbbmagazin
Elidegenedés és kommunikációképtelenség: ezek a K3-as K4-es blokk rövidfilmjeinek kulcsszavai. A különbség csak az, melyik miként közelíti meg a…
továbbFriss
Budapesten és Los Angeles-ben is díjazták Oláh Kata filmjét
Meghalt Jan A.P. Kaczmarek Oscar-díjas filmzeneszerző
A Dögkeselyűt láttam már vagy százszor, itt forgott lent a körúton
Sosem látott részletek kerültek elő az első Egri csillagok filmből
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAz élet olyan, mint egy tyúklétra: rövid és szaros.
Liva / Mifune utolsó dala