magazin

Videó: Ha nem lesz tévé, végünk van

Ha nem lesz tévé, végünk lesz: időn és téren kívüli furcsa valóságban játszódik az Adás. Aki azt várja, hogy az Adás olyan lesz mint Az ember…

tovább

magazin

Videó: Valami eklektikusat akartam csinálni

Pater Sparrow hosszú évek óta készült Stanislav Lem megfilmesítésére, és az Emberiség egy perce jó alapanyagnak bizonyult, hogy egy eklektikus…

tovább

magazin

Adás

Mi történik, ha „a képek elmennek”? Ha nem működnek a számítógép-monitorok, a tévéképernyők, megszűnik a civilizált élet, mintha csak egy…

tovább

magazin

Videó: Mire kellett Kosztolányi?

Kosztolányi világában játszódik, ám mégis nagyon aktuális problémákról szól a Tréfa: amit Gárdos Péter gondol a világ erőszakosságáról,…

tovább

magazin

Tréfa

Kosztolányi prózáját megfilmesíteni a magyar filmtörténet visszatérő kihívása. Így volt már ez az Édes Anna meg az Esti Kornél esetében is. Ezzel…

tovább

magazin

Digitális film/mozi/terjesztés konferencia

A három napos konferencián a digitális filmről, moziról és terjesztésről tartanak előadást szakemberek a Budapest Kongresszusi Központ Bartók…

tovább

magazin

Béres Dániel: Tényleg sárga színű a labda

Egy kisfiú bolyong a törökországi Kars városában, mindenáron találnia kell egy labdát a délutáni meccshez. Béres Dánielt (lapunk egykori…

tovább

magazin

Ujj Mészáros Károly: A délszláv háború mérföldkő

Mennyire lehet hiteles egy magyar rendező kisfilmje a jugoszláv háború kapcsán? Erről is kérdeztük Ujj Mészáros Károlyt.

tovább

magazin

Szabó Juli, Lehoczky Tamás: Eizenstein és Kulesov még ma is él

Szabó Julival és Lehoczky Tamással beszélgettünk, akik a Macskásember 0, avagy az orosz montázsiskola hatása egy magyar macskára kisfilmmel…

tovább

magazin

K3-K4: Belső falak

Elidegenedés és kommunikációképtelenség: ezek a K3-as K4-es blokk rövidfilmjeinek kulcsszavai. A különbség csak az, melyik miként közelíti meg a…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 

Az élet olyan, mint egy tyúklétra: rövid és szaros.

Liva / Mifune utolsó dala

Oszd meg! Az összes idézet