magazin
A szűkszavú ex-síbajnok a zord északra indul, hogy találkozzon sohasem látott kisfiával. Inspiráció: Lynch Igaz története, és Sean Penntől az Út a…
továbbmagazin
Négy plusz egy animációs rövidfilm a félelemről, melyek bebizonyítják, hogy egy fekete-fehér animációs film is lehet olyan ijesztő, mint a…
továbbmagazin
A német rendező, Hannes Stöhr (Berlin is in Germany, One day in Europe) egy, a kívülállók számára ismeretlen területet, a berlini partikultúrát…
továbbmagazin
Divatja van ma az iráni filmeknek: okkal. Az elmúlt két évtizedben számos fesztiváldíjat söpörtek be és kialakult lelkes, bár nem túl népes…
továbbmagazin
„Miért?” Szegezték a kérdést Philippe Petit-nek, mikor bilincsben, rendőri kísérettel, a fölajzott média gyűrűjében távozott a World Trade…
továbbmagazin
Több mint hat évtizeddel a holokauszt után még mindig fehér foltok éktelenkednek a történelem lapjain. Hogyan dolgozta fel a zsidóság azt az…
továbbmagazin
Talán a levegőben van valami, vagy a vízben, esetleg a fényviszonyok hatása, nem tudom, az mindenesetre biztos, hogy az egy főre jutó…
továbbmagazin
A Dél-Koreában tavaly februárban debütáló Az üldöző azért fontos alkotás, mert egy lehetséges kiutat kínált egy kétségbeesett, krízishelyzetben lévő…
továbbmagazin
A filmhu rovatában szerzői jogi, filmjogi, médiajogi és a fentiekhez kapcsolódóan polgári jogi kérdésekkel lehet zaklatni a Cinego ügyvédeit. Heti…
továbbmagazin
Sorra indulnak fővárosunkban a kortárs magyar filmesek alkotásait bemutató filmklubbok. A Pilinszky Kávéház vetítéssorozata március 31-én kezdődik,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié