magazin

Cannes: Szülői felügyelettel sem

A nyitófilm 3D mesevilága után éles fordulatot vett a fesztivál. Van itt minden, ami sikamlós, gyomorforgató és kegyetlen. Egy biztos, gyermekeknek…

tovább

magazin

Cannes: A jó, a rossz és a kiscserkész

Színes léggömbökön repít a kalandok birodalmába a legújabb Pixar animáció. Sok szívvel, humorral és a 3D bűvöletével indult a 62. Cannes-i…

tovább

magazin

Magyar Arany Pálmás filmek a Daazo.com-on

Különleges programmal készül a Daazo.com az idei Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválra: az összes Cannes-ban Arany Pálmát nyert magyar rövidfilm…

tovább

magazin

Dokfilmes kerekasztal a Mediawave-en

A dokumentumfilmesek rendszerint a Filmszemlén kerülnek valamelyest reflektorfénybe, de az ott rendezett kerekasztalok és beszélgetések rendre a…

tovább

magazin

Hollywoodi Ablak-Zsiráf 2.

Hollywood aranykorában a főcímek a producer nevével kezdődtek, a filmet az ő személyéhez kötötték, és a stáb többi tagjára (például a rendezőre)…

tovább

magazin

Hogyan működik a termékelhelyezés a magyar filmben?

A filmhu rovatában szerzői jogi, filmjogi, médiajogi és a fentiekhez kapcsolódóan polgári jogi kérdésekkel lehet zaklatni a Cinego ügyvédeit. Heti…

tovább

magazin

Udine: Kimchi-western

Kim Ji-woon Leone-parafrázisa, A Jó, a Rossz és a Furcsa hazájában a tavalyi év legnézettebb filmje volt. A 30-as évek Mandzsúriájára adaptált…

tovább

magazin

Új pályázati rendelkezések az MMK-ban

Az MMK által kiírt, illetve kiírásra kerülő 2009. évi pályázatok az eddigi gyakorlathoz képest számos új rendelkezést tartalmaznak, amelyek háttere…

tovább

magazin

A lapszámos jelenti: Beszélgessünk!

Nyugati rögvaló, maffia, magyaros megújulás, keleti szemlélődés - filmközeli és távolibb beszélgetések az aprilisi szaksajtóban.

tovább

magazin

Udine: Egy szelet Távol-Kelet

Udine városában immár a 11. alkalommal rendezték meg Európa legnagyobb távol-keleti filmmustráját, amely a tavalyi esztendő kínai, hongkongi,…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Másfél lityi tequila, egy gramm sikítattó-nevettető!

Félelem és reszketés Las Vegasban

Oszd meg! Az összes idézet