magazin

Lányok 

Faur Anna saját bevallása szerint is vonzódik a marginális helyzetű kamaszok témájához: Lányok című diplomafilmjének sztoriját a tíz évvel…

tovább

magazin

37. Molodist Nemzetközi Filmfesztivál II.

Surma surnut – fakadt ki afféle észt trágársággal egy újságíró kolléga a hullámzó versenyprogramon, a még hektikusabb szervezésen és a kijevi…

tovább

magazin

Miért szép? – a magyar műfaji film

Minden hónap utolsó szombatján elözönlik az Örökmozgót az egyetemisták. Filmszakos bölcsészek erednek a magyar zsáner nyomába, hogy a Diákzsűriben…

tovább

magazin

IV. Verzió Fesztivál: Elveszett Éden

Mi volna más, mint hazardírozás, mikor a negyven dokumentumfilmet (huszonhat országból) bemutató fesztivál kínálatából górcső alá veszek öt művet?…

tovább

magazin

A fejlesztés lépcsőfokai

Korábban a filmötletről szóló cikkemben már említettem, hogy a filmet nem írják, hanem fejlesztik, azaz egyetlen ötletet „húznak szét” néhány…

tovább

magazin

Török film nyerte az első Lux-díjat

A Németországban született török Fatih Akin Auf der anderen Seite (A másik oldalon) című filmdrámája nyerte az Európai Parlament Lux-díját szerdán.…

tovább

magazin

Báron György

Báron György, újságíró. A Magyar Újságírók Országos Szövetsége kritikusi szakosztályának elnöke, a FIPRESCI (Nemzetközi Filmkritikus Szövetség)…

tovább

magazin

37. Kijevi Molodist Filmfesztivál

Vasárnap parlamenti választásokat tartottak Ukrajnában, ám ez egyrészt nem érződött a városban, másrészt voltak olyanok, akik Juscsenko, Janukovics…

tovább

magazin

Zuhanórepülés kontra Overnight

Mindkét film a szubkultúrából meríti témáját és karaktereit; ez általában kétesélyes vállalkozás: vagy kultfilm lesz, vagy megbukik.

tovább

magazin

Zuhanórepülés kontra Overnight

Mindkét film a szubkultúrából meríti témáját és karaktereit; ez általában kétesélyes vállalkozás: vagy kultfilm lesz, vagy megbukik.

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Hiszen a telefonkönyv sem olvasmány. És semmit sem mond el a városok lakóiról.

Phil Pitch / 1

Oszd meg! Az összes idézet