magazin

Fórum a dokumentumfilm - finanszírozásról

Újabb résztvevőkkel folytatódott a dokumentumfilmek forgalmazásáról és finanszírozásáról szóló vita. A beszélgetés fókuszába mindekelőtt az idei…

tovább

magazin

Kerekasztal a dokufilmek forgalmazásáról

Kis csúszással kezdődött, nagy csúszással ért véget a szemle dokumentumfilm-forgalmazásról szóló kerekasztalának első felvonása. Az éjszakába nyúló…

tovább

magazin

Zatoichi Budapesten: Lora

A kedd a nap és a népek előbújtával köszöntött a Szemlére (mikor ezeket a sorokat írom szerda hajnalban, épp a vihar tépázza az utcai fákat és az…

tovább

magazin

Első nap a szemlén

Séta az aulában: szóra bírjuk az először elégedett Pálos Györgyöt, megszólal az akklimatizálódó elsőfilmes, és nyugtázhatjuk, dolgozik a Diákzsűri.

tovább

magazin

Muhi András Pires: Magyarfutball, a 91. Perc

Kevesebb ennél evidensebb dokumentumfilm-téma van, ám a magyar futball (avagy a magyarfutball) eddig kevésbé mozgatta meg az alkotók fantáziáját.…

tovább

magazin

Bogdán Árpád: Boldog új élet

Bogdán első filmje Így jöttem-történet. A lírával átszőtt tragédia nem szórakoztatóipari termék – cserébe ritkán tapasztalt őszinteséggel jutalmazza…

tovább

magazin

Szobolits Béla: Miért!? – Egy tragikus szerelem története

Szobolits Béla lélegzetelállító témát talált ismét: filmje egy 50-es évekbeli válogatott futballista és egy énekesnő tragikus szerelmét dolgozza…

tovább

magazin

Bódis Kriszta: Falusi románc (Meleg szerelem)

Bódis Kriszta érzékeny munkája nem „meleg” propagandafilm, egy zavarba ejtően bonyolult-kusza érzelmi kötődés történetét mondja el.

tovább

magazin

Dér András: A hét főbűn (Bűnök ezek?)

Igazi hiánypótló alkotás Dér András és Heltai Péter munkája, az ismeretterjesztő filmek mezőnyében vetített A hét főbűn (Bűnök ezek?). Az alcímből…

tovább

magazin

Kecskeméti Kálmán: Az áruló ezüstnitrát

Kecskeméti Kálmán dokumentumfilmje az 1956-os forradalmat megörökítő archív, amatőr felvételek sorsáról mesél – azokról a fényképekről, amelyek a…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
- Mindent meg lehet fejni, aminek melle van.
- Igen? Engem meg tudsz fejni?

Apádra ütök

Oszd meg! Az összes idézet