magazin

Sundance  Fesztivál 1.

Sötét filmek napjaink Amerikájáról/ból a 2007-es Sundance Nemzetközi Filmfesztivál nyitó napjaiban. Az alig pár napja tartó esemény eddig szinte…

tovább

magazin

Maár Gyula: Töredék

Viszontagságok után ugyan, de elkészült Maár Gyula Töredék című filmje, amellyel a szemle versenyprogramjában találkozhat a közönség. A német Kino…

tovább

magazin

A szocialista krimi

Milyen bűnügyi filmjeink voltak a 60-as, 70-es, 80-as évtizedben? Kérdőn tekintgetünk – nehezen tudunk feleleveníteni ilyet –, esetleg mosolyra…

tovább

magazin

Kállai Ferenc-portré

Nagyon sok filmben játszott, de kevés jó szerepet kapott. Gyakran negyed-, és fél feladatok, alibi-szerepek jutottak neki rossz vagy érdektelen…

tovább

magazin

Simó Sándor (1934 - 2001)

Simót filmjeiben mindenekelőtt egyén és hatalom viszonya izgatja, az, hogy a történelem, a nagypolitika hogyan tör be a kisember világába, a…

tovább

magazin

Fábri Zoltán (1917 – 1994)

Fábri Zoltán alakját ma a feledés homályából kell felidéznünk. A felejtés mélyén két ok is meghúzódik. Tudjuk jól, a filmművészet korszakhatárait új…

tovább

magazin

Herskó János

In medias res – vágjunk mindjárt a dolgok közepébe. Herskó legvitatottabb filmjében, a Párbeszédben hallható néhány kulcsmondat. Egy füstös…

tovább

magazin

Szabó István

Kicsiből a nagyra, falevélből erdőre, egyetlen vízcseppből hatalmas folyamra asszociáltat filmjeiben Szabó István – e szokásától eddig csak…

tovább

magazin

Bódis Kriszta: Falusi románc

Ritkán tapasztalható dokumentumfilm kapcsán ekkora érdeklődés. Hogy a valós szerelmi történet, a leszbikus, a roma vagy Bódis Kriszta neve volt a…

tovább

magazin

Bódis Kriszta: Falusi románc

Ritkán tapasztalható dokumentumfilm kapcsán ekkora érdeklődés. Hogy a valós szerelmi történet, a leszbikus, a roma vagy Bódis Kriszta neve volt a…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Ha elúszott a hajó, csak a bolond úszik utána. Én világéletemben bolond voltam.

Nagy hal

Oszd meg! Az összes idézet