magazin
Küzdelem a magánnyal, a kilátástalansággal. Élni tovább vagy feladni? Két magányos öreg harca a megmaradásért, elhagyatva az alföldi tanyavilágban.
továbbmagazin
Az Iparművészeti Főiskolán végzett, Munkácsy-díjas Szabó Tamás képzőművésszel beszélget Wehner Tibor művészettörténész az utóbbi években készült…
továbbmagazin
Idős, örökké szép, törékeny nő…Alig kivehetőek a vonásai a zsúfolt, sötét előszobában.Több generáció emlékei, munkái között él, kis „ösvényeken”…
továbbmagazin
Harkály Emil Elemér valószínűleg sosem lesz világhírű író, nem írnak majd róla terjedelmes kritikákat és lexikon szócikként sem fog róla az utókor…
továbbmagazin
Egy budapesti fiú 1956. október 23-án elhatározza, hogy naplót ír. Ebben még nem lenne semmi rendkívüli, de a fiú a forradalomról akar naplót írni.…
továbbmagazin
A Kossuth- és Munkácsy - Díjas Kokas Ignác vitathatatlanul a hazai kortárs festészet egyik legnagyobb alakja. Szülőfaluja, Vál, az ott megélt…
továbbmagazin
Az idő előrehaladtával mindenki szembe kerül önmagával, fiatalkori ábrándjaival, és számot kell vetnie arról, mivé fejlődött hajdani önmaga. A…
továbbmagazin
Kőnigh Judit néni 82 éves és a mai napig abban a lakásban lakik, ahol a Holokauszt éveiben a borzalmakat átélte.
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié