magazin

én és Én (Kínai mese)

"Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy öreg mester. Sohasem beszélt, így nevét senki sem tudta. Azt mesélték, hogy amióta világ a világ, több…

tovább

magazin

Elröppent illúziók

A film szól a mindannyiunkban lakozó gyermeki lélek félelmeiről:  - a kötöttségektől, a  jövőtől, a szabadságunk elvesztésétől. Törekvés az…

tovább

magazin

Magyarfutball, a 91. perc

A felnőtt válogatott Svédország ellen a 91. percben - ahogy az utóbbi húsz évben mindannyiszor - elbukta a világbajnoki kvalifikációt. Mindent új…

tovább

magazin

Elhagyott árnyék (Tájleltár) 

Tájleltár készíthető, ha a beesési szög az átboltozódás síkjából nem tér ki.

tovább

magazin

Coming Soon

Liza és a csodálatos meggymag története. Sok küzdelem után, minden jóra fordul.

tovább

magazin

Az én városom

Életképek egy magyarországi kisváros utcáin; bemutatása az ott élő emberek hétköznapjaiból elkapott pillanatoknak.

tovább

magazin

Álszent

A filmnek három mottója van, ezek köré épül a történet. Az első mottó: "Soha ne higgy annak, aki igazat mond". A második: "Akkor is szolgáld Istent,…

tovább

magazin

77 év déjà vu 

A sokak által tapasztalt érzés olyan emlékeket mos össze a jelennel, amik a már átélt pillanatok illúzióját keltik. Ez tulajdonképpen az emlékezés…

tovább

magazin

Vége

Hősünk élete romokban. Mi mást tehetne: megtervezi saját halálát. És nem is akárhogy! Csakhogy, menet közben a gondosan megtervezett gépezetbe…

tovább

magazin

Vasárnap

„Minden elhagyott, vasárnap volt, a kapualjakból dőlt az üresség. A falak mellett kettőzött éleken, merőlegesen folytak lefelé a csatornák. Az…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Azt hiszem, az ember húsz és harminc éves kora között a legértelmesebb.

Álmodozások kora

Oszd meg! Az összes idézet