magazin

Add el, amit írsz! II.

További torinói kalandozásunk során betekintést nyerhetünk a pitching tudományába, ill. megismerkedhetünk a forgatókönyvírás európai és amerikai…

tovább

magazin

Aranyélet, aranylövés – aranyárban

A Tiszta majdhogynem családi vállalkozásnak is tekinthető, hiszen ez Olivier Assayas és exfelesége, Maggie Cheung második közös filmje. Amíg az…

tovább

magazin

Budapesti Iskola

Volt egyszer egy magyar filmes irányzat – nagyjából 1973 és 1984 között –, amely a dokumentum-, és a játékfilm bizonyos dramaturgiai, stiláris…

tovább

magazin

IV. Filmtett – Duna Műhely alkotótábor

Negyedszer is megszervezi közös nyári alkotótáborát a Filmtett mozgóképes havilap, valamint a budapesti Duna Műhely. Az eseményre 2005 július 3. és…

tovább

magazin

Nosztalgikus múltidéző

A fesztivál megnyílik, átadásra kerülnek a Párhuzamos kultúráért díjak, s mivel 15 év, az 15 év, belendül a nosztalgikus múltidézés, azaz A legjobb…

tovább

magazin

Való világok versenyben

A múltidéző hullámhosszon Phil Mulloy és Koji Yamamura Fafeje, a versenyprogram színültig telik nem fikciósokkal, a kisfilmek két magyar…

tovább

magazin

2046

A 2046 a szerelem filmje, pontosabban az elvesztett szerelem filmje. Ami Wong Kar-wai melankolikus szerelem-teóriája szerint egy és ugyanaz: a…

tovább

magazin

Mark Lavender-interjú

Juliet McKoen Jégbe fagyva (Frozen) című filmjét a Titanic Filmfesztivál tűzte műsorára. A bemutató kapcsán a film producere, Mark Lavender…

tovább

magazin

Mátészalka gyászban van

Magyarország még a közismert népdal szerint is meglehetősen elborzasztó hely: itt rendre mindent túllihegünk, gyászt, ünnepet, évfordulót, Gacsaj…

tovább

magazin

A profi forgatókönyvírás forrásai

„Forgatókönyv, forgatókönyv, forgatókönyv” – állítólag Hitchcock válasza volt ez, mikor megkérdezték tőle, mi a filmkészítés három legalapvetőbb…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Filmgyár podcast #26: Zöld produkciók

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Én csak azt mondom, Pelikán elvtárs, a nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

A tanú

Oszd meg! Az összes idézet